همایش شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود/برگزاری ۸هزار مراسم برای علی اصغر(ع)

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع):

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به برگزاری هشت هزار همایش شیرخوارگان حسینی در کشور و ۴۵ برنامه در دیگر کشورها گفت: مادران می‌توانند با کودکان شیرخوار خود، امام حسین(ع) را به جهانیان معرفی کنند.

داود منافی‌پور روز چهارشنبه -۲۰ تیر در نشست خبری اعلام برنامه های همایش شیرخوارگان حسینی در آستان امامزاده صالح گفت: بیست و دومین سال برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی را در حالی آغاز می‌کنیم که شاید کسی فکر نمی کرد این مراسم امسال در ۴۵ کشور و بیش از هشت هزار نقطه از ایران برگزار شود.

وی با اشاره به مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) در کربلا گفت: نسل کنونی سوال می‌کند چرا مشکی می پوشیم و چرا گریه می‌کنیم که می توان با بیان مصیبت نوزاد شیرخوار امام حسین (ع)به این شبهات پاسخ داد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل برگزاری این مراسم در کشورهای جهان این بود که مادران برای نخستین بار با فرزندان خود به سوگ حضرت علی اصغر (ع) نشستند و پیام این مراسم اعلام آمادگی برای تعظیم شعائر حسینی است و مادران فرزندان خود را نذر سیدالشهدا و امام زمان (عج) می‌کنند.

منافی‌پور اضافه کرد: اگر چه درحدود ۸ هزار برنامه شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود ولی باید به جایی برسد که هر مادر و هر زائر فرزند خود را نذر امام زمان کند و منجی فقط برای شیعیان نیست که متعلق به همه مردم جهان است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۲ که این مراسم آغاز شد، پیاده روی اربعین نیز در سطح کشورهای دیگر شکل گرفت؛ امام حسین را نه فقط برای شیعیان که برای نجات همه مردم جهان است، سیدالشهدا(ع) دنیای همه را آباد می کند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا