«شور عاشقی» و معترض تنهایی که صاحب‌فکر است

سیامک صفری عنوان کرد

سیامک صفری گفـت: وقتی فیلمنامه «شور عاشقی» را مطالعه کردم، به‌نظرم رسید نقشی که در این اثر بازی می‌کنم، پرسوناژ جذابی است. آدمی که تنهایی خاصی دارد و معترضی که صاحب‌فکر است و دیوانگی خاصی در او وجود دارد. همه این ویژگی‌ها، کاراکتر را جذاب کرده بود…

«سیامک صفری» درباره حضور در فیلم «شور عاشقی» که در ماه محرم روانه اکران سینماهای کشور شده، گفت: وقتی فیلمنامه «شور عاشقی» را مطالعه کردم، به‌نظرم رسید نقشی که در این اثر بازی می‌کنم، پرسوناژ جذابی است. آدمی که تنهایی خاصی دارد و معترضی که صاحب‌فکر است و دیوانگی خاصی در او وجود دارد. همه این ویژگی‌ها، کاراکتر را جذاب کرده بود.

او گفت: مسعود زمانی مدیر تولید این فیلم با من تماس گرفت و پیشنهاد بازی در این فیلم را مطرح کرد. از اول هم گفته شد که یک سکانس در این فیلم بازی دارم و متن را برایم فرستادم. همین یک سکانس آنقدر برایم جذاب بود که پذیرفتم در «شور عاشقی» بازی کنم. در واقع من تنها بازیگری بودم که در انتهای پروژه به فیلم ملحق شدم… آنچه که برایم جالب بود، لوکیشین سختی بود که فیلمبرداری فیلم در آن انجام می‌شد… کار در یک بیابان بسیار سخت بود ولی در همان مدت کوتاه احساس کردم عوامل فیلم خیلی با هم همراه هستند و حدس زدم با همدلی، مسیر راحتی را طی کرده‌اند.

سیامک صفری در پاسخ به اینکه بازی خودتان را در این سکانس دوست داشتید گفت: خودم نمی‌توانم درباره این موضوع نظر بدهم ولی امیدوارم در کلیت کار و بافت ترکیبی با بقیه بازیگران جا افتاده باشد و در این مورد باید منتقدان و مخاطبان اظهار نظر کنند.

این بازیگر تئاتر و سینما ادامه داد: واقعه کربلا موضوعی است که بارها در سینما و تلویزیون از زوایای مختلف به آن پرداخته شده و از لایه‌های مختلف روایت شده است. باید به این نکته توجه کرد که مردم ما دیدن این دست آثار را دوست دارند چون از اعتقادات و عقاید ما سرچشمه می‌گیرد چنانچه استقبال از پروژه‌های بزرگی همچون امام علی (ع)، مختارنامه و… این واقعیت را گوشزد می‌کند.

صفری با این حال درباره شرایط اکران فیلم به صبا گفت: بسیاری از فیلم‌های باارزش در پخش و اکران سینمایی بنا به دلایلی با استقبال بالا روبه‌رو نمی‌شوند، اما کاری که تولید می‌شود، بعدها در شکل‌های مختلف در تلویزیون یا پلتفرم‌ها پخش می‌شود و آن زمان است که می‌توان یک ارزیابی کلی درباره ارتباط اثر با مخاطب داشت.

فیلم «شور عاشقی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی «داریوش یاری» درباره کاروان اسرای کربلاست که از کوفه تا شام حرکت می‌کنند و سلما زنی است که مامور می شود رسانه کاروان اسرای کربلا و حضرت زینب (س) باشد و با آگاهی دادن آدمهایی که توسط شمر و ماموران فریب خورده‌اند را روشن کند. در حقیقت این زن کار‌آگاهی سازی را انجام می‌دهد تا نگذارد جای جلاد و شهید عوض شود و حقیقت بار دیگر گم شود. او که پرچم یا حسین (ع) را بلند کرده و در پیشاپیش کاروان حضرت زینب (س) حرکت می‌کند خودش نیز یکی از یاران کربلا می‌شود.

شهره موسوی، پیام احمدی‌نیا، مهدی زمین‌پرداز، سیامک صفری، نادر فلاح، علی استادی، بهزاد دورانی، بهرام ابراهیمی، بابک والی، رضا خدادادبیگی، میترا خواجه‌ییان، روح‌اله مهرابی، هادی آقاحسینی، مرتضی آقاحسینی، مرجان شکوفکی، پانته آ کیقبادی و مریم آهنگر در «شور عاشقی» بازی کرده‌اند.

این فیلم در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر جایزه بین‌الادیان را از آن خود کرد.

مهدیه مالکی

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا