جدیدترین خبرها از «سلمان فارسی» داود میرباقری؛ پایان تصویربرداری فصل دوم در سال 1404

سریال سلمان فارسی درحال حاضر در شاهرود فیلمبرداری می شود و به گفته پیمان جبلی سال 1405 آماده پخش خواهد شد.
احسان ناظم بکایی روابط عمومی سریال سلمان فارسی گفت: سریال سلمان فارسی در سه فصل  بیزانس، ایران باستان و فصل حجاز در حال ساخت است.
وی افزود: فیلمبرداری فصل بیزانس از آذر 1398 در کویر شهداد کرمان شروع شد و بعد از ساخت و سازها و تصویربرداری در بخش های مختلف کشور از جمله کرمان، قشم، شاهرود، جلفا و همینطور شهرک های سینمایی اطراف تهران و حتی ارمنستان فیلمبرداری این فصل به پایان رسید.
ناظم بکایی درباره ویژگی‌های فصل دوم سریال «سلمان فارسی» بیان کرد: مرداد سال گذشته فیلمبرداری ایران باستان شروع شد، این فصل یکی از مهم ترین فصل‌های این سریال است و همینطور بازیگرهای بسیاری در این فصل نقش آفرینی کرده‌اند همینطور برای اولین بار در تاریخ ایران دیده می‌شود که درباره ایران باستان یعنی دوره ساسانی و قبل از اسلام کار می‌شود.
او ادامه داد: فیلمبرداری فصل دوم در دکور هایی که در شهرک غزالی زده شده است،  مانند مجموعه ماربین، کاروانسرای مرمر تیسفونی و دکور هایی که از جی و تیسفون ساخته می شود، تا سال آینده ادامه پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد:  اوایل بدلیل وضعیت کرونا حدود ۶ماه پروژه تعطیل بود، در واقع در نیمه اول سال ۹۹ بود البته در بحث ساخت سریال و فیلم سینمایی بحث دوربین روشن داریم درواقع در پروژه‌های بزرگ کار متوقف نمی‌شود فقط چراغ خاموش به کار خود ادامه می دهد.
ناظم بکایی در پایان سخنان خود اضافه کرد: حدود 40 بازیگر خارجی از کشور های مراکش، تونس، ارمنستان، یونان در این کار حضور دارند و در فصل‌های بعد هم بسته به نیازی که پروژه می‌تواند داشته باشد از کشورهای مختلف برای این کار دعوت خواهد شد.لازم به ذکر است از بازیگر هایی که در فصل دوم این سریال نقش آفرینی کرده اند می‌توان به فرهاد اصلانی، محمد رضا هدایتی، بهناز توکلی،شجاع نوری و… اشاره کرد.
طبق اطلاع خبرنگار فارس به مرور از بازیگران تئاتر به این سریال اضافه می شوند.همچنین در فصل ایران باستان تعداد بازیگران به دلیل تعدد لوکیشن بیشتر از فصل های دیگر است.فصل دوم در شهرک غزالی شاهرود فیلمبرداری می‌شود.طبق گفته ناظم بکایی عوامل سلمان سعی می کنند طبق برنامه ریزی اوایل سال آینده تصویربرداری فصل دوم را به پایان برسانند.
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا