انتظارات هنرمندان از دولت ۱۴| علیرضا قزوه: افرادی سرکار بیایند که دغدغه شعر و موسیقی ایرانی را دارند

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا‌وسیما معتقد است در دولت جدید برای حفظ وضعیت مناسب شعر و موسیقی باید افراد دغدغه‌مند به شعر و موسیقی سکاندار هنر اول شوند.

علیرضا قزوه بیش از اینکه به عنوان رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا‌وسیما شناخته شده باشد، نامی آشنا و معتبر در ادبیات دارد. او نویسنده و شاعر ایرانی است که در جشنواره‌های مختلف برگزیده شده و گاهی به عنوان شاعر منتقد در ادبیات معاصر شناخته می‌شود.درون مایه اشعار قزوه کماکان مذهبی و اجتماعی است که در قالب اشعار سپید و غزل ارائه می‌شود. در بزنگاه‌ها و اتفاقات مختلف یکی از شاعرانی است که همیشه حضور دارد و شعر می‌سراید. این شاعر برنده جایزه بین‌المللی نگاه ویژه هنری از انجمن شاعران جهان در آمریکا شده است. «از نخلستان تا خیابان»، «عشق علیه‌السلام»، «صبح بنارس» و «کاروان نیزه» از جمله آثار قزوه است.حالا ما در سلسله گزارش‌های انتظارات هنرمندان از دولت چهاردهم به سراغ علیرضا قزوه رفتیم و نظر او را به عنوان شاعر و رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا‌وسیما در این باره جویا شدیم.

 

قزوه با بیان اینکه دولت چهاردهم حداقل باید به اندازه دولت شهید رئیسی کار و فعالیت کند، گفت: انتظار داریم دولت جدید در راستای فعالیت‌های دولت آقای رئیسی حرکت کند و دست‌کم به همان اندازه به شعر اهمیت بدهند.وی اظهار کرد: دولت شهید رئیسی اهمیت ویژه‌ای برای شعر و موسیقی قائل بود. ایشان شورای عالی شعر را تاسیس کردند و چندین بار در زمینه‌های شعر از شاعران دعوت شد و جلسه‌های مختلفی را برگزار می‌کردند. دولت به عنوان هنر اول، توجه ویژه‌ای به شعر داشت.قزوه در ادامه خاطرنشان کرد: در هر مناسبتی که نگاه می‌کنید، هنوز ساعتی نگذشته که شاعران به آن اتفاق با آثار خود واکنش خود را نشان می‌دهند به طور مثال در ترور شهید هنیه هنوز دوازده ساعت از آن نگذشته بود که ما در دفتر موسیقی سازمان صدا‌وسیما اولین کلیپ آن را آماده و ارائه کردیم.

 

وی در پایان گفت: در این زمینه شعر حمایت کامل می‌خواهد چرا که کمترین هزینه با بیشترین تاثیرگذاری را دارد. امیدوارم در دولت جدید این موضوع را درک کنند و با افرادی کار شود که دغدغه شعر و موسیقی ایرانی را دارند. در دولت‌های قبلی کسانی بودند که دغدغه‌های کوچکی داشتند و به مشکلات هنرمندان و شاعران نرسیدند و تنها به فکر رفع نیازهای خود با گرفتن زمین، مسکن و این موارد برای خود بودند. این افراد نباید سردمداری کنند. امروز وضعیت شعر جامعه خوب است و بیشترین تعداد شاعران در مجالس مختلف حضور پیدا می‌کنند و شعر می‌گویند؛ نباید حضور این افراد از بین برود.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا