طنین زمزمه نوحه‌های عاشورایی با «راغب» در تالار وحدت

شب سوم کنسرت «چهار‌پایه عشق» با خوانندگی مصطفی راغب و همراهی مخاطبان در تالار وحدت برگزار شد.
شب گذشته سومین شب از کنسرت آیینی «چهار‌پایه عشق» به خوانندگی مصطفی راغب خواننده پاپ کشورمان در تالار وحدت بر روی صحنه رفت. شاید کمتر خواننده‌ پاپ خودش را وقف موسیقی‌های آیینی و مذهبی کند. بسیار محدود به گوشمان رسیده فلان خواننده سرشناس در عزای سالار شهیدان مداحی کرده باشد و یا کنسرت آیینی برای سیدالشهدا برگزار کند. مصطفی راغب از جمله معدود خوانندگانی است که صدای خود را در دوماهِ عزای سالار شهیدان، وقف امام حسین(ع) کرده است.
سال گذشته در برج میلاد و امسال در تالار وحدت؛ این خواننده، کنسرت «چهارپایه عشق» را برای دومین سال متوالی در ابتدای ماه صفر بر روی صحنه می‌برد تا نذری را که از ابتدای محرم با مداحی در تکایای شهر یزد شروع می‌کند در این ماه به پایان برساند.تالار وحدت از ۱۶ تا ۲۰ مرداد میزبان این خواننده و علاقه‌مندان امام حسینی به موسیقی آیینی است. راغب با گروه ۲۵ نفره خود با انواع سازهای زهی، الکترونیکی و کوبه‌ای با همنوایی گروه کر این کنسرت را اجرا می‌کند. طراحی صحنه زیبا و ویدیو وال‌ها از جذابیت‌های بصری این کنسرت است. در صحنه چهارپایه‌ای به عنوان نماد مداحی‌های قدیمی چهارپایه‌خوانان وجود دارد که با خوانش شعرهای قدیمی حال‌وهوای محرمی را به فضا داده است. قبل از شروع هر قطعه حامد حسین‌زادگان به خوانش شعر و روایت‌های عاشورایی می‌پردازد، سپس راغب قطعه خود را می‌خواند. قطعه‌ای به زبان ترکی یکی از این قطعاتی بود که این خواننده در مدح حضرت عباس(ع) خواند.
«گره گشا» با شعری از حسین حیدری، تیتراژ سریال «عشق کوفی» با شعری از قاسم صرافان، «سرخ غروب» اثری از کویتی پور درباره حضرت رقیه(س)، «کیستی» به زبان عربی اثر باسم کربلایی، «علمدار نیامد» از جمله قطعات اجرایی این کنسرت بودند.مصطفی راغب در اواسط این کنسرت ضمن خیر مقدم به مخاطبان گفت: برای دومین سال متوالی این تصمیم را گرفتیم کاری را در شأن اباعبدالله آماده کنیم. بازخوردهای بسیار خوبی از سال گذشته تا کنون گرفتیم. وی ادامه داد: از تمام عزیزانی که حمایت کردند و بانیان این نذر فرهنگی بودند تقدیر و تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم شب‌های دیگر را برای علاقه‌مندان تمدید کنیم. امیدوارم از این سالن که خارج شدید حال دلتان خوب باشد.حسین‌زادگان قبل از آخرین قطعه داستان «علی گندابی» شهر همدان را روایت می‌کند و در پایان مصطفی راغب با خواندن قطعه «علمدار نیامد» حال‌هوای جالبی را به سالن می‌دهد. مخاطبان در این قطعه می‌ایستند و این قطعه را با همخوانی و سینه‌زنی همراهی می‌کنند.
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =

دکمه بازگشت به بالا