تاریخ انقضای بسته اکران نوروزی فرارسید/ کدام فیلم‌ها نمی‌فروشند؟

گزارشی از گیشه سینماها؛

سینما در هفته گذشته ۷۵۰ میلیاردی شد اما در عین حال اکثر فیلم‌ها کاهش فروش را تجربه کرده اند که در این میان حضور ادامه دار برخی فیلم های اکران نوروزی بر پرده سینما تعجب برانگیز است.

سیدامیرشایان حقیقی؛ برمبنای آمار سمفا تا ساعت ۰۱:۰۰ بامداد یکشنبه ۱۳ مرداد؛ ۱۳ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۱۵۳ نفر در ۳۳۶ هزار و ۲۵۳ سانسی که ۲۵ فیلم سینمای ایران را در سالن‌های سینمایی نمایش می‌دهند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی نزدیک به ۷۴۹ میلیارد و ۱۲۸ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند. بدین ترتیب فروش سینمای ایران ۷۵۰ میلیاردی شد.

در هفت روز گذشته فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۲۰ هزار و ۱۸۶ سانس مشابه هفته قبل را پیدا کرده و توسط ۷۰۰ هزار و ۵۳۲ نفر تماشا شده اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۳۷ میلیارد و ۸۳ میلیون و ۶۷۷ هزار تومان بوده است و این آمار نشانگر این است که سینما همچنان نتوانسته است روند صعودی فروش خود را حفظ کند و در هفته قبل کاهش ۳ میلیاردی فروش را تجربه کرده است.

«پول و پارتی» سعید سهیلی که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته دوم فروش خود توانسته از همه رقبا پیشی بگیرد و توسط بیش از ۲۴۹ هزار نفر تماشا شود. این فیلم در هفته گذشته به فروش حدود ۱۳ میلیاردی دست یافته است و با پشت سر گذاشتن کارهای پرفروشی مثل «تگزاس ۳»، «تمساح خونی»، «سال گربه» و «خجالت نکش ۲» در جایگاه اول جدول فروش قرار گرفته است.

کمدی رمانتیک «پول و پارتی» که اکران خود را توسط پخش شایسته فیلم در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است، با جذب حدود ۵۸۷ هزار مخاطب در کمتر از سه هفته، به فروش ۳۳ میلیاردی رسید.

«تگزاس ۳» با در اختیار داشتن ۴۵۵ سالن سینما، توسط ۲۱۵ هزار نفر تماشا شده و فروش ۱۱ میلیاردی و معادل هفته گذشته را تجربه کرده است، «تگزاس ۳» در هفته گذشته صدر جدول را به «پول و پارتی» واگذار کرده و در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

«تگزاس ۳» که اکران خود را از ۸ خرداد به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه آغاز کرده است با در اختیار داشتن ۶۶۴ سالن سینما فعلاً پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود که توسط ۳ میلیون و ۳۱۸ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۱۸۷ میلیارد تومان رسیده است.

«خجالت نکش ۲» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها نقش بسته در هفته گذشته توسط بیش از ۸۶ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۴ میلیارد و ۳۴۷ میلیون تومان دست یافته و با کاهش یک میلیاردی فروش هفتگی در جایگاه سوم جدول فروش قرار گرفته است.

این فیلم با در اختیار داشتن ۶۰۰ سالن سینما در سال جاری، توسط ۱ میلیون و ۲۴۱ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۶۸ میلیارد تومان رسیده است.

«ملاقات با جادوگر» که اکران خود را از ۲۰ تیر ماه آغاز کرده است با فروش ۱ میلیارد و ۹۵۶ میلیون تومانی با اختلاف اندکی از «یادگار جنوب» در جایگاه چهارم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است، این اثر در اولین هفته اکران خود بالاتر از آثار پرفروشی نظیر «سال گربه»، «مست عشق» و «تمساح خونی» قرار دارد.

«یادگار جنوب» که اکران خود را از ۲۰ تیر ماه آغاز کرده است با فروش ۱ میلیارد و ۴۴۵ میلیون تومانی در جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است؛ این اثر در هفته گذشته کاهش ۱ میلیاردی فروش را تجربه کرده است.

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با در اختیار داشتن ۱۸۸ سالن سینما، توسط ۲۰ هزار نفر تماشا شده و به فروشی حدود ۱ میلیارد و ۱۶۳ میلیون تومان رسیده است و با کاهش فروش نسبت به هفته گذشته در جایگاه ششم قرار می‌گیرد.

«ساعت ۶ صبح» که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته سوم فروش خود توانسته در جایگاه هفتم جدول فروش قرار بگیرد و توسط بیش از ۲۰ هزار نفر تماشا شود. این فیلم در هفته گذشته به فروش حدود ۱ میلیارد و ۱۵۸ میلیون تومانی دست یافته است. «ساعت ۶ صبح» خیلی زود روند صعودی فروش خود را از دست داده است.

فروش‌های میلیونی که با اختلاف از ۷ فیلم اول جدول ایستاده‌اند

«روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از ۱۰ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته دوم اکران خود به فروش حدود ۶۳۶ میلیون تومانی دست یافته است؛ این فیلم با افزایش فروش در جایگاه هشتم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«در آغوش درخت» که از ۱۷ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از ۸ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۵۵۰ میلیون تومانیرسیده است. این فیلم در جایگاه نهم جدول فروش هفتگی قرار می‌گیرد.

«سال گربه» در رده دهم آثار پرفروش سینمای ایران در هفت روز گذشته قرار می‌گیرد. ۴۵۳ میلیون و ۴۲۲ هزار تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تقی‌زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است، این فیلم نیز روند کاهشی فروش را تجربه می‌کند.

«تمساح خونی» در رده یازدهم جدول فروش هفتگی قرار دارد و توانسته در هفت روز گذشته به فروشی حدود ۴۰۲ میلیون تومان دست پیدا کند؛ «تمساح خونی» که روزهای اوج خود را پشت سر گذاشته است در هفته گذشته کاهش فروش ۲ میلیاردی را تجربه کرده بود و همچنان روند نزولی را دنبال می‌کند.

«عطر آلود» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها آمده است در این هفته توسط بیش از ۷ هزار نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۳۰۹ میلیون تومانی و تقریباً کمی کمتر از هفته قبل دست یافته است بر این اساس این اثر در جایگاه دوازدهم قرار می‌گیرد.

«شور عاشقی» که از ۱۳ تیر بر پرده سینماها نقش بسته است در این هفته توسط بیش از ۱۰ هزار نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۲۹۵ میلیون تومانی دست یافته است؛ این فیلم با افزایش محدود فروش خود در جایگاه سیزدهم قرار می‌گیرد.

قعر جدول چه خبر است

فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش بیش از ۲ هزار و ۴۵۲ بلیت در جایگاه چهاردهم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن ۴۱ سالن سینما در هفت روز گذشته، به فروشی معادل با ۸۱ میلیون تومان رسیده است و با افزایش اندک فروش خود در جایگاه دوازدهم قرار می‌گیرد.

«مصائب شیرین ۲» که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در جایگاه پانزدهم جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم در هفته گذشته به فروش ۳۱ میلیون تومانی دست یافته است و کاهش ۲۰ میلیونی فروش را تجربه کرده است.

«آسمان غرب» در یک هفته گذشته توسط ۷۱۸ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۱۸ میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب این اثر در رده شانزدهم جدول فروش هفته‌ای که گذشت قرار می‌گیرد.

«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق نیز در هفت روز گذشته به فروشی بیش از ۸ میلیون تومان دست یافته است. به این ترتیب این فیلم نیز در رده هفدهم جدول فروش آثار هفت روز گذشته سینمای ایران قرار می‌گیرد.

«روایت ناتمام سیما» که از ۱۳ تیر ماه اکران شده است در این هفته توسط ۱۵۹ نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۷ میلیون تومانی دست یافته است؛ این فیلم در جایگاه هجدهم جدول فروش قرار گرفته و کاهش فروش جدی داشته است.

«آبی روشن» که اکران خود را از ۲۳ خرداد آغاز کرده است با فروش ۳ ونیم میلیون تومانی در جایگاه نوزدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«آپاراتچی» نیز در هفت روز گذشته توسط ۱۳ نفر تماشا شده و به فروش ۸۰۰ هزار تومانی رسیده است. بنابراین این فیلم نیز در رده بیستم جدول فروش قرار دارد.

«کوچه ژاپنی‌ها» فیلمی که اکران خود را از ۲۳ خرداد آغاز کرده است با فروشی ۵۰۰ هزارتومانی در انتهای جدول فروش قرار می‌گیرد.

با توجه به آمار فروش هفته‌ای که گذشت روشن است تمام فیلم‌های بسته اکران نوروزی کاهش فروش جدی یا عدم فروش را تجربه می‌کنند و به نظر می‌رسد حضور بیشتر این آثار بر پرده سینما توجیه منطقی ندارد.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا