مدیر جشنواره فیلم ونیز علیه مالک ایکس؛ خروج به دلیل اظهارات ایلان ماسک

آلبرتو باربرا، مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز، اعلام کرد که به دلیل اظهارات اخیر ایلان ماسک، مالک پلتفرم ایکس (توئیتر سابق)، این شبکه اجتماعی را ترک می‌کند.
باربرا با اعلام اینکه پیش از این نیز رغبت خود برای حضور در این شبکه اجتماعی را تا حدودی از دست داده بوده در پیامی نوشت: «پس از اظهارات اخیر مالک توییتر، یا بهتر بگویم، ایکس، به‌طور قطع تمایل خود را برای حضور در پلتفرمی که دیگر اهداف و مقاصد آن را نمی‌پذیرم، از دست داده‌ام.»باربرا که باسابقه‌ترین مدیر جشنواره ونیز محسوب می‌شود، در ادامه از دنبال‌کنندگان خود تشکر کرد و گفت: «شاید در جای دیگری که هنوز تحت‌تأثیر رفتارهای غیرمعمول و عجیب یک شخص خاص نیست، دوباره همدیگر را ببینیم.»هرچند که باربرا دقیقاً مشخص نکرد کدام اظهارات ماسک باعث تصمیم او شده است، اما به نظر می‌رسد او به پستی که مالک ایکس در بحبوحه ناآرامی‌های نژادپرستانه در بریتانیا در صفحه خود منتشر کرد و نوشت «جنگ داخلی اجتناب‌ناپذیر است» اشاره دارد.

اظهارات ماسک مقامات دولتی بریتانیا را نیز به واکنش واداشته است. وزیر دادگستری، هیدی الکساندر، در این‌باره گفت: «استفاده از کلماتی مانند «جنگ داخلی» به هیچ وجه قابل‌قبول نیست. ما شاهد آسیب جدی به افسران پلیس و آتش‌زدن ساختمان‌ها هستیم و بنابراین واقعاً معتقدم که هر کسی که یک پلتفرم دارد باید به طور مسئولانه از قدرت خود استفاده کند.»همچنین یک سخنگوی داونینگ استریت با انتقاد از سخنان این میلیارد مشهور اظهار داشت: «هیچ توجیهی برای این اظهارات وجود ندارد.» او همچنین تاکید کرد که صاحبان شبکه‌های اجتماعی «باید بیشتر تلاش کنند» تا محتوای «گمراه‌کننده یا خطرناک» موجود در پلتفرم‌های خود را کنترل کنند.

به گفته فعالان رسانه‌ای، پست‌های ماسک باعث ایجاد تنش و گسترش اطلاعات نادرست در جامعه بریتانیا گردیده و به تشدید تنش‌ها در این کشور اروپایی دامن زده‌ است.بسیاری از منتقدان خواستار اعمال ممنوعیت سفر برای این سرمایه‌گذار که در زمره صد فرد ثروتمند برتر جهان قرار دارد، شده‌اند که با پست‌های خود میلیون‌ها دنبال‌کننده‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شش =

دکمه بازگشت به بالا