توقف تولید اقتباس تلویزیونی از رمان «کتاب گورستان» به دلیل سوءرفتار جنسی نویسنده

پس از آن که نیل گیمن، رمان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس مشهور بریتانیایی که به خاطر آثاری همچون «فال نیک»، «مرد شنی» و «کورالاین» به شهرت رسیده است، از سوی دو زن با اتهام تجاوز جنسی روبرو شد، کمپانی دیزنی ساخت اقتباس تلویزیونی از رمان «کتاب گورستان» او را متوقف کرد.
در حالی که دیزنی از پاسخگویی به برخی رسانه‌ها در این زمینه خودداری کرده، اما ددلاین گزارش داد که اتهامات جنسی به گیمن تنها دلیل توقف این پروژه که قرار بود کارگردانی آن را مارک فاستر عهده‌دار شود، نیست.در ماه ژانویه گزارش‌هایی از اتهام دو زن که گیمن را به سوءرفتار جنسی متهم کردند، منتشر شد. یکی از آن‌ها به نام اسکارلت، ادعا کرد که در سال ٢٠٢٢ در خانه‌ این نویسنده در استرالیا به‌عنوان پرستار مشغول به کار بوده که از سوی او مورد تجاوز قرار می‌گیرد. این زن پیام‌ها و یادداشت‌هایی برای اثبات ادعاهای خود ارائه داده است. قربانی دوم، زنی که با نام «ک» از او یاد می‌شود، اعلام کرده که در سن ١٨ سالگی با این نویسنده آشنا شده و در سن ٢٠ سالگی زمانی که گیمن ۴٠ سال داشته، با وی وارد رابطه عاطفی شده و مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.گیمن این ادعاها را رد کرده و مدعی شده که «ک» به دلیل پشیمانی از رابطه‌شان این مطالب را مطرح کرده است.
همچنین این فیلم‌نامه‌نویس ادعا کرده که «ک» دچار اختلالی بوده و خاطراتی در ذهن خود می‌ساخته که در واقع هیچ‌گاه رخ نداده‌اند. اما ادعای گیمن بر اساس سوابق پزشکی و تاریخی که او ارائه داده، تایید نمی‌شود.«کتاب قبرستان» که دیزنی قصد ساخت یک سریالی اقتباسی از آن را داشت، داستان پسر جوانی است که پس از کشته شدن خانواده‌اش، توسط موجودات ماوراء طبیعی در یک قبرستان بزرگ شده است.
گیمن توسط مجله تایم در فهرست صد شخصیت برجسته و تاثیرگذار جهان در سال ۲٠۲٣ قرار گرفت. او که به دلیل محبوبیت داستان‌های کمیکش در سطح جهانی شناخته شده است، به عنوان «دوست داشتنی‌ترین نویسنده زنده» مورد ستایش قرار گرفته است. همچنین از آثار این نویسنده ۶۴ ساله اقتباس‌هایی در قالب مینی‌سریال در شبکه‌های نتفلیکس و آمازون ساخته شده است.
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا