ادی ردمین با سریال «روز شغال» می‌آید / اقتباس تازه از نوول پرخواننده فردریک فورسایت

ادی ردمین بازیگر برنده اسکار سینما، در نقش تروریست سریال تلویزیونی هیجان‌انگیز و اکشن «روز شغال» به‌کارگردانی برایان کرک ایفای نقش کرده و این سریال آماده پخش از اسکای است.

این سریال برای تاریخ هفتم نوامبر (۱۷ آبان) روی آنتن می‌رود.
تهیه کنندگان «روز شغال» در شبکه اسکای آن را در سکوت خبری فیلمبرداری، تدوین و آماده پخش کرده‌اند.
سازندگان این مجموعه پرتنش و دلهره آور می‌گویند الهام بخش اصلی‌شان داستان نوول پرخواننده فردریک فورسایت بوده است.
این نوول پیش از این و در دهه هفتاد میلادی، الهام بخش تولید یک فیلم سینمایی مشهور بوده است.
سازندگان «روز شغال» با اعلام این نکته که فیلم فوق یک اثر کلاسیک ارزشمند است، تاکید دارند که سریال‌شان نسخه دوباره سازی شده این اثر قدیمی نیست.

در داستان سریال، ردمین در قالب کاراکتر تروریست قهار به نام شغال ظاهر شده که متخصص تغییر چهره است و ماموریت دارد که ژنرال دوگل را در فرانسه ترور کند.
مامورین دولتی که متوجه این ترور شده‌اند، سخت تلاش دارند شغال را به دام انداخته و دستگیر کنند و این موضوع، کار این تروریست را برای عملی کردن وظیفه‌اش با مشکلات زیادی روبرو می‌کند. اگر چه شغال بالاترین مبلغ دریافتی را برای عملیات ترور تازه‌اش می‌گیرد، اما باید رودررویی سختی با یک مامور اطلاعاتی زبده انگلیسی (با بازی لاشانا لینچ) داشته باشد.
تهیه کنندگان نسخه تلویزیونی «روز شغال»، زمان ماجراها را از دهه هفتاد میلادی به زمان حاضر تغییر داده‌اند تا داستان مجموعه، نشانگر حال و هوای سیاسی و اجتناعی روز باشد.
رونان بنت خالق سریال، فیلمنامه آن را با همکاری برایان کرک نوشته که در کارنامه‌اش کار نگارش و کارگردانی اپیزودهای زیادی از فصل های ابتدایی سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» را دارد. کرک در عین حال، کارگردان «روز شغال» هم هست.
به دلیل حال و هوای خاص داستان و گستردگی فعالیت‌های شغال، لوکیشن‌های متنوع و چشم‌نواز چندین کشور مختلف اروپایی به کمک گروه فیلمبرداری سریال آمده اند.
اهل فن پیش بینی می کنند بازی ردمین در نقش یک استاد ترور خونسرد، تحسین منتقدان تلویزیونی و جوایز مراسم های مختلف قاب کوچک را به همراه داشته باشد.
این بازیگر انگلیسی‌تبار چند سال قبل برای ایفای نقش استفن هاوکینگ در درام زندگی‌نامه‌ای «تئوری همه چیز» اسکار بهترین بازیگر سال را از آن خود کرد.
مهکامه درودی

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − ده =

دکمه بازگشت به بالا