روز شلوغ جشنواره مردمی با چهره‌های ویژه / از مرضیه برومند تا یوری کوستانیان

در روز سوم جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی علاوه بر اجراها، ۱۰ برگزیده مسابقه بزرگ با موضوع نماد جشنواره معرفی شدند و یوری کوستانیان از ارمنستان و سعید اسدی دو کارگاه آموزشی برگزار کردند.

در سومین روز از هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، امروز ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۳، حمید نیلی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، حسین مسافرآستانه رییس انجمن تئاتر بسیج هنرمندان، قادر آشنا مدیر و فعال هنرهای نمایشی و معاون مطالعات و فناوری‌های نوین سازمان سینمایی، امید کریمیان نماینده مریوان و سروآباد، مرضیه برومند بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر و اسرافیل فرج‌اللهی مدیر انجمن هنرهای نمایشی ایران به تماشای آثار نشستند.

همچنین در صبح این روز ورک‌شاپ یوری کوستانیان از ارمنستان با موضوع انعطاف روانی و سعید اسدی در مجتمع فرهنگی مریوان برگزار شد که با استقبال قابل‌توجهی همراه بود.

نمایش‌هایی نظیر «مستر دیفال» اثر سروش پیمبری از کرمانشاه، «چه سبزم امروز» اثر عرفان خطیب‌زاده از تهران، «مرده حرمت داره» اثر پوریا کریمی از آستان اشرفیه، «سایدا و شهر آرزوها» اثر عزیز زادسر از مریوان، «back to home» اثر سیدسوران حسینی از تهران، «پیرمرد و دریا» اثر احسان عبدالملکی از رشت و «زمین» اثر افشین خدری از سنندج در دریاچه زریوار اجرا شد.

در این روز، گروه تئاتر خیابانی «پسمانده» به کارگردانی بختیار احمدپور از بانه، «عکاسباشی» به کارگردانی خلیل ایزدیار از سروآباد و «جنگ و صلح» به کارگردانی میثم یوسفی در پارک شانو به اجرا پرداختند.

در کنار اجراهای دریاچه زریوار، مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان کودک مسابقه نقاشی برپا شد؛ این مسابقه به مناسبت برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با موضوع لک لک به عنوان کاراکتر جشنواره تئاتر خیابانی از روز گذشته درپارک شانو مریوان برگزار و با استقبال خوب کودکان و خانواده‌ها روبرو شد. در این مسابقه که به صورت حضوری صورت گرفت ۵۳۷ اثر توسط کودکان خلق شد و در نهایت امروز به ده اثر خلق شده توسط هیأت داوران، لوح تقدیر و جایزه از طرف دبیرخانه جشنواره اهدا شد.

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان می‌تواند الگویی برای برگزار کنندگان دیگر جشنواره‌های استانی باشد چرا که برای برپایی آن، مردم و مسئولان محلی پای کار ایستاده‌اند و به همین خاطر می‌بینیم که این هنر در این شهر نهادینه شده‌ است. کوشش مردم و مسئولان موجب شده‌ تا مقام‌های کشوری نیز پای کار بیایند و این جشنواره را هرساله به صورت بین‌المللی و متمایز با دیگر جشنواره‌ها برگزار کنند.

سید فاتح بادپروا، دبیرهفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، دبیر هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان است و مرضیه برومند، سروش جمشیدی، رحمت امینی، رحمان هوشیاری، ابرو گولداک از ترکیه و گوران علی کریم از اقلیم کردستان عراق به عنوان داوران بخش‌های مختلف این جشنواره حضور دارند.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به دبیری فاتح بادپروا از ۲۰ مهر آغاز شد و ۲۵ مهر در مریوان به پایان خواهد رسید.

پگاه زارعی


منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا