مادر انقلاب به بازار کتاب آمد!

کتاب مادر انقلاب خاطرات مرحومه مرضیه حدیدچی(دباغ) به قلم مونا اسکندری در ۱۸۴ صفحه توسط انتشارات روایت فتح منتشر شد.

این کتاب شامل مصاحبه هایی از بانوی مجاهد، مرحومه مرضیه حدیدچی(دباغ) در زمان حیات خودشان است که به خواست خود بانو، خواسته شد خلاصه و جوان پسندو فارغ از توصیف و حاشیه باشد که مورد رضایت ایشان قرار گرفت.

در راه مبارزه بر علیه رژیم پهلوی، همسر بانو دباغ پیشگام و عضو حزب موتلفه بازار بود و همین امر باعث شد تا خانم مرضیه حدیدچی نیز که روحیه مبارزه طلبی و ضدظلم و عدات خواهی داشت پا در راه مبارزه بگذارد و از پخش اعلامیه ها شروع کند اماکار به همین جا ختم نشد و ایشان ضمن سخنرانی و تدریس در مجالس مختلف و همکاری با گروههای مختلف مبارزاتی و…سوژه مهم ساواک شد تا آنجا که برای گرفتن اطلاعات زیر شکنجه های سخت دوره دیدگان ساواک، دختر شانزده ساله اش را مقابلش شکنجه کردند تا زبان به اعتراف باز کند که به خاطر ایمان قوی مرضیه حدیدچی(دباغ) راه به جایی نبردند.

او بعد از فرار از ایران با پاسپورت جعلی به لندن و سپس به سوریه و لبنان رفت و آموزش های چریکی و جنگ های نامنظم را فراگرفت و همراه با دکتر مصطفی چمران و امام موسی صدر مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی را نیز درپیش گرفت. در کنار مبارزات سیاسی مثل شرکت در اعتصاب غذای کلیسای سن ماری و…به عنوان محافظ بیت امام ره در نوفل لوشاتو(فرانسه) انتخاب شد و بعد از پیروزی انقلاب مسئولیت های متفاوتی را بر عهده گرفت از فرماندهی سپاه همدان تا نمایندگی مجلس و….

منبع: مجله شیرازه کتاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + نه =

دکمه بازگشت به بالا