تلاطم قیمت‌ها در بازار کاغذ و مقوای تهران

قیمت کاغذ چاپ و تحریر در بازار کاغذ و مقوا دوباره روند افزایشی به خود گرفته است،‌ به نظر می‌رسد در هفته‌های پیش رو این روند ادامه‌دار باشد.

پس از کاهش قیمت‌های هفته گذشته بازار کاغذ و مقوا‌، در روزهای اخیر ظهیرالاسلام دوباره شاهد افزایش قیمت در انواع و اقسام محصولات بوده است، بر این اساس هر بند کاغذ چاپ و تحریر 70 در 100 با گرماژ 70 گرم‌ که به یک میلیون و 250 هزار تومان کاهش یافته بود، دوباره با افزایش قیمت 50 هزار تومانی مواجه شده و به یک میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

هم‌چنین هر بند کاغذ چاپ و تحریر 60 در 90 با گرماژ 70 گرم نیز از بندی 950 هزار تومان به بندی یک میلیون و 100 هزار تومان افزایش یافته است.

افزایش قیمت دوباره روزهای اخیر بازار کاغذ و مقوا،‌ به دنبال گران شدن مقوای ایندربرد و کاغذ گلاسه در پی حذف ارز نیمایی این دو کالا و حرکت تقاضا به سمت مقوای پشت طوسی و کاغذ تحریر رخ داده بود و هر بند کاغذ چاپ و تحریر از بندی یک میلیون و 250 هزار تومان به بندی یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافت،‌ در نهایت با کاهش تقاضا در بازار و حاکم شدن رکود، قیمت‌ها دوباره کاهشی شد. اما از روزهای نخست هفته افزایش تقاضا در بازار قیمت‌ها را دوباره افزایشی کرده است.

به باور فعالان بازار کاغذ‌، با رخدادهای منطقه و شدت جنایات  اسرائیل علیه لبنان،‌ شاهد خروج سرمایه از بازار کاغذ بودیم، در نتیجه قیمت‌ها تعدیل شد و ما کاهش را تجربه کردیم‌، اما با افزایشی شدن نرخ ارز و طلا‌، دوباره کاغذ روند افزایشی به خود گرفت و در هفته‌های آینده با افزایش قیمت بیشتری نیز همراه خواهد شد. از سوی دیگر،  با حذف ارز نیمایی از گلاسه و ایندربورد قطعا شاهد افزایش قیمت جدی کاغذ چاپ و تحریر نیز خواهیم بود چرا که تقاضا به این سمت افزایش پیدا می‌کند و افزایش تقاضا افزایش قیمت را به همراه خواهد داشت.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا