پیوست رسانهای، نقش کلیدی در احیای «دارا» و «سارا» ایفا میکند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: احیای دوباره کاراکترهایی چون «دارا» و «سارا» نیز در برنامه است.توجه ویژهای به پیوست رسانهای داریم تا این تولیدات تأثیر بیشتری داشته باشند
حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: یکی از برنامههایی که امسال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داریم این است که بر اساس سیاستهای موجود، بر روی نوجوانان تمرکز بیشتری داشته باشیم. امسال محوریت فعالیتهای ما نوجوانان بودند و امیدواریم که در سال آینده نیز این رویکرد را ادامه دهیم. در این راستا، تولید رمانهای نوجوان را در دستور کار داریم. در حوزه سینما، پس از دو سال تلاش و تمرکز، به دنبال تثبیت سینمای کودک و نوجوان بهصورت جداگانه بودیم. خوشبختانه، تولیدات متنوعی داشتهایم و فیلم «زیبا صدایم کن» نیز سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد.
وی افزود: امسال تمرکز خود را بر روی تئاتر کودک خواهیم داشت. انشاءالله با فراخوانی از تئاترهای کودک در استانها حمایت کنیم و حداقل از هر استان سه نمایش را از نظر محتوا و کیفیت فنی حمایت خواهیم کرد.اینها فعلاً اولویتهای ما هستند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: مخاطبمحوری یکی از سیاستهای اصلی ماست، بهطوریکه هر برنامهای که داریم باید مخاطب گستردهای داشته باشد. از فیلمها، قصهها و کتابهای خود به سمت جذب مخاطب میلیونی حرکت میکنیم. همچنین در زمینه تولید اسباببازی، برنامههایی داریم و قصد داریم نمایشگاههایی مشابه آنچه در تهران برگزار شد را در شش استان دیگر نیز برگزار کنیم.
وی افزود: در خصوص عروسک ملی، دیدگاه ما متفاوت است؛ هدف ما داشتن کاراکترهایی متنوع و متناسب با سلیقهها و ذائقههای مختلف است. احیای دوباره کاراکترهایی چون «دارا» و «سارا» نیز در برنامه است. توجه ویژهای به پیوست رسانهای داریم تا این تولیدات تأثیر بیشتری داشته باشند. همچنین برنامههای مختلفی مانند «بچه زرنگ» نیز در دستور کار کانون پرورش فکری است که متعاقباً اطلاع رسانی خواهیم کرد. همه اینها همه در حال اجرا هستند.
منبع: مهر