بسیاری از «فیلم‌سازان» ترجیح می‌دهند برای «بزرگسالان» فیلم بسازند تا تشویق شوند یا اتفاق مثبتی برایشان رقم بخورد

«بهرام عظیمی» مطرح کرد:

«بهرام عظیمی» با اشاره به دلایل کاهش آثار ژانر کودک و نوجوان گفت: خیلی وقت‌ها وقتی فیلمی ساخته می‌شود، فیلم‌ساز به‌سراغ مضامین غمگین می‌رود چون فکر می‌کند این‌گونه آثار تأثیرگذارترند. در حالی که اثری که بتواند بچه‌ها را شاد کند، بسیار ارزشمند و جذاب است، اما ساختن آن بسیار سخت است. شاید دلیل اصلی همین باشد.

«بهرام عظیمی» کارگردان پویانمایی، فیلمنامه‌نویس، طراح کاراکتر و کاریکاتوریست در پاسخ به چرایی افول ژانر کودک و نوجوان در مدیوم های مختلف سینمایی و تلویزیونی که به تدریج در یک دهه اخیر صورت گرفته است؛ بیان کرد: راستش را بخواهید، بسیاری از فیلم‌سازان ترجیح می‌دهند برای بزرگسالان فیلم بسازند، تا تشویق شوند یا اتفاق مثبتی برایشان رقم بخورد.

کارگردان پویانیمایی «تهران۱۵۰۰» و مجموعه پویانیمایی خاطره انگیز «انیمیشن شرکت گاز» افزود: ساخت فیلم برای کودکان واقعاً دشوار است؛ به‌ویژه برای کودکان امروز که سلیقه‌شان پیچیده‌تر شده. شاد کردن و خنداندن آن‌ها کار ساده‌ای نیست.

عظیمی در پایان این گفت و گو خاطرنشان کرد: خیلی وقت‌ها وقتی فیلمی ساخته می‌شود، فیلم‌ساز به‌سراغ مضامین غمگین می‌رود چون فکر می‌کند این‌گونه آثار تأثیرگذارترند. در حالی که اثری که بتواند بچه‌ها را شاد کند، بسیار ارزشمند و جذاب است، اما ساختن آن بسیار سخت است. شاید دلیل اصلی همین باشد.

منبع: سینماپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا