نگرانی «آدرین برودی» درباره هوش مصنوعی

بازیگر برنده دو اسکار در نشست جشنواره بین‌المللی دریای سرخ با تأکید بر نگرانی‌هایش درباره نقش فزاینده هوش مصنوعی در صنعت سینما گفت که هیچ فناوری‌ای نمی‌تواند جایگزین احساس انسانی شود.
برودی که در نشست «گفت‌و‌گو» در جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ در عربستان سعودی سخن می‌گفت، افزود: «ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که تغییرات گسترده‌ای در هر حوزه در حال وقوع است. فناوری یک عامل اصلی است. علاوه بر این، تغییراتی در شیوه تماشای محتوا و چیز‌هایی که کودکان ما با آن در تماس‌اند، رخ داده است.»

او ادامه داد: «من با فیلم‌سازانی بزرگ شدم که جلوه‌های ویژه را درون دوربین خلق می‌کردند؛ بدلکاری‌هایی خطرناک و فیزیکی انجام می‌شد. ابزار‌های تازه‌ای امروز در دسترس است که بدون شک توانایی ما را برای انجام کار‌های بزرگ افزایش می‌دهند. اما هیچ چیز نمی‌تواند جای احساس را بگیرد.»

برودی تأکید کرد: «باید همیشه فرایند خلاقانه و زیبایی فیلم‌سازی را پاس داشت. این به معنای بد بودن تکامل اجتناب‌ناپذیر آن نیست. امروز گزینه‌های بسیار متنوعی از محتوا وجود دارد و همین کار را برای تشخیص ارزش واقعی سخت می‌کند.»

به گزارش اسکرین، در بخش دیگری از گفت‌و‌گو، برودی فاش کرد که از زمان بازی در فیلم «بروتالیست» که امسال دومین اسکار بهترین بازیگر مرد را برای او به همراه داشت ــ هیچ نقش تازه‌ای نپذیرفته است.

او توضیح داد: «نه به این دلیل که پیشنهاد‌های جذاب نداشته‌ام، بلکه، چون هیچ‌یک کاملا درست و مناسب به نظر نرسیدند.» برودی این جایزه را برای نقش خود به‌عنوان لازلو توث، معمار بازمانده هولوکاست که به آمریکا مهاجرت می‌کند، دریافت کرد. نخستین اسکار او نیز در سال ۲۰۰۳ برای فیلم «پیانیست» ساخته رومن پولانسکی بود که در آن نقش ووادیسواف اشپیلمان، پیانیست یهودی لهستانی دوران جنگ جهانی دوم را بازی می‌کرد.

او در این نشست همچنین به رشد صنعت سینمای عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: «بودن در اینجا و دیدن پیشرفت جشنواره و آنچه عربستان در حوزه فیلم و توانمندسازی خلاقانه برای جوانان، کارگردانان تازه‌کار و زنان به عنوان صدا‌هایی که اغلب کمتر شنیده می‌شوند، برایم بسیار ارزشمند و قابل تحسین است.»

به گزارش دانشجو، از دیگر نقش‌های برودی می‌توان به «خط باریک سرخ»، «کینگ‌کنگ»، «نیمه‌شب در پاریس» و «بلوند» اشاره کرد؛ همچنین او چندین همکاری با وس اندرسن در فیلم‌هایی، چون «دارجلینگ محدود»، «روباه شگفت‌انگیز»، «هتل بزرگ بوداپست» و «شهر سیارکی» داشته است.

سری نشست‌های «گفت‌و‌گو» در جشنواره دریای امروز (یکشنبه، ۷ دسامبر) با حضور شون بیکر، رئیس هیات داوران بخش رقابتی و نادین لبکی سینماگر لبنانی و دیگر داور جشنواره، ادامه خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا