مهدی فرجی: مردم امروز با تولیدات شبکه نمایش خانگی مأنوس هستند

مهدی فرجی درباره آثار شبکه نمایش خاگی معتقد است: تولیدات نمایش خانگی به سطحی رسیده است که امروزه اگر نگوییم همه اما بخش اعظمی از مردم، مخاطب محصولات نمایش خانگی هستند و این تولیدات به خانه‌ها راه پیدا کرده است.

مهدی فرجی ـ دبیر نخستین جشنواره تولیدات شبکه نمایش خانگی «دیدار» ـ درباره چرایی شکل‌گیری این جشنواره‌ اظهار کرد: تولیدات نمایش خانگی به سطحی رسیده است که امروزه اگر نگوییم همه، اما بخش اعظمی از مردم، مخاطب محصولات نمایش خانگی هستند و این تولیدات به خانه‌ها راه پیدا کرده است. زمانی این محصولات از طریق گوشی‌های تلفن همراه دیده می‌شدند، اما امروز به صفحه تلویزیون در خانه‌ها راه یافته و مهمان خانواده‌ها شده است.

این مدیر سابق تلویزیون ادامه داد: مخاطب امروز جنگ، مسابقه، مجموعه نمایشی را از شبکه نمایش خانگی انتخاب کرده و به تماشا می‌نشیند. از این رو به نظر رسید وقت یک ارزیابی و داوری درباره این محصولات فرا رسیده است. برهمین اساس تصمیم گرفتیم تا در قالب یک رقابت و جشنواره هم آثار را ارزیابی کنیم و هم به گسترش و وسعت آن کمک کنیم.

دبیر نخستین جشنواره «دیدار» با بیان این‌که جشنواره در ذات خود رقابت به همراه دارد، از اثرگذاری برگزاری این جشنواره سخن گفت و افزود: قطعا این رقابت باعث ایجاد انگیزه و بالا بردن کیفیت و بهبود آثار می‌شود. در سوی دیگر سطح هنری آثار نیز بهبود می‌یابد. برهمین اساس ماحصل این ارزیابی ما را به سمت برگزاری اولین جشنواره نمایش خانگی برد که پس از طرح آن با استقبال خوب سکوهای نمایشی نیز مواجه شدیم.

فرجی همچنین درباره تاثیر برگزاری جشنواره بر جذب حداکثری مخاطب گفت: مردم امروز با تولیدات شبکه نمایش خانگی مأنوس هستند و برنامه‌ها را می‌بینند چرا که اساسا به موضوعات هنری علاقمند هستند و فکر می‌کنم این جشنواره باعث می‌شود تا نزدیکی بیشتری پیدا کنند و بدانند که نظر آنها موثر است. بخصوص که بخش مهم جشنواره ما جایزه انتخاب مردمی است که در بخش‌ها و ساختارهای مختلف این امکان را به مخاطب می‌دهد تا نظرش را بدهد و آن نظر نفوذ داشته باشد. فکر می‌کنم پیوند خوبی بین جشنواره و مردم ایجاد ‌شود و مخاطب نیز فعالانه در این راه حضور یابد.

این تهیه‌کننده پیشکسوت درباره ایجاد رقابت میان تولیدکنندگان و صاحبان پلتفرم‌ها در تولید آثار نیز عنوان کرد: ما امیدوار به این امر هستیم. جشنواه در ذات خود همراه با رقابت است و قرار ما این است تا هیئت داوری حرفه‌ای در شکل نوین آثار را قضاوت کنند و مردم نیز انتخاب کننده باشند تا جشنواره در تعامل قرار بگیرد. این رقابت میان تولیدکنندگان از طریق برگزاری جشنواره ایجاد خواهد شد و در سال‌های بعد شاهد تولیدات بهتر و کیفیت بیشتری در ارائه خواهیم بود.

او همچنین با اشاره به این که بین همه پلتفرم‌هایی که در ساختارهای نمایشی، مسابقه و گفت‌وگو تولید داشتند، این رقابت برگزار خواهد شد، گفت: تعداد سکوهای ارائه‌دهنده کم نیست، البته در بخش نمایشی تعدادشان محدودتر است چرا که پلتفرم‌های کمی وارد حیطه تولید شدند و این رقابت گسترده در تمامی زمینه‌ها خواهد بود. امیدوارم تولید به نحوی پیش برود که در سال‌های آینده از همه پلتفرم‌ها اثر داشته باشیم.

او در پایان درباره نحوه داوری آثار و جوایز نیز توضیح داد: در بحث داوری در حال بررسی هستیم تا ببینیم کدام شیوه بهتر و عادلانه‌تر خواهد بود. در حال حاضر دو شیوه را مدنظر قرارداده‌ایم؛ یک شیوه سنتی است و دیگری تعداد داوران را افزایش دهیم تا آثار را ببینند و رای خودشان را بدهند و امتیازدهی کنند که براساس آن معدلی در نظر گرفته شود و هر اثری که بالاترین معدل را ازآن خود کند برگزیده ما خواهد شد. در بحث جوایز نیز جایزه‌ها بسیار نفیس و فاخرهستند تا برای همه ایجاد انگیزه کند. از سوی دیگر حمایت‌های معنوی از هنرمندان خواهیم داشت تا به تولیدات بهتر برسیم.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا