نقد زیرپوستی به سبک شبه‌روشنفکران/ یک دختر خون آشام که بصورت اتفاقی چادری هم هست!

مجله فرهنگی هفت راه – گروه فضای مجازی: «امیر ابیلی» در صفحه اختصاصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت:

نقد زیرپوستی به سبک شبه‌روشنفکران
حجم قابل توجهی از نقدهای شبه‌روشنفکران وطنی به سینماگران جبهه انقلاب، حتی جوان‌های حزب اللهی تازه وارد عرصه شده، این است که آن‌ها هنر ندارند و آثارشان گل‌درشت‌اند و حرفشان را رو می‌زنند و…. اما فقط تعریف داستان برخی از تولیدات خودشان(چه داخلی‌ها و چه رفقای خارج‌نشینشان) نشان می‌دهد که خودشان چقدر هنرمندانه، زیرپوستی و در لایه‌های چندم حرفشان را می‌زنند.

AGWHAAN-01-04

اخیرا فیلمی در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است که شخصیت اصلی‌ش یک دختر خون‌اشام چادری است. داستان «دختری تنها در شب به خانه می‌رود» در شهری از شهرهای ایران می‌گذرد که در آن مردها اکثرا معتاد و زن‌باره و دزدند و زن‌ها هم فاحشه و دختر چادری فیلم هم خون‌اشام است. این نقد زیرپوستی و هنرمندانه‌ی شبه‌روشنفکران ایرانی است!
جالب است که یکی از سرمایه‌گذاران فیلم هم الیجا وود، بازیگر اصلی سری فیلم‌های «ارباب حلقه ها» است. یعنی وقتی پای آثار ضدایرانی مطرح است حتی بازیگران درجه دو هالیوود هم حاضرند شخصا سرمایه‌گذاری کنند و جشنواره‌‌های مختلف از جمله؛ ایندیپندنت اسپیریت، ساندنس و لندن هم انقدر به فیلم روی خوش نشان داده‌اند که سازندگانش امیدوارند حتی گلدن گلوب و اسکار هم به آنها روی خوش نشان دهد.
جالب‌ترین نکته اما این است که فیلمساز هنرمند در جلسه‌ای در جواب کسانی که به جنبه‌های سیاسی فیلم اشاره کرده‌اند گفته است که فیلم او «به هیچ وجه سیاسی نیست و تحت تاثیر هیچ نظریه یا ایدئولوژی سیاسی نبوده است.»!!!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. پناه می برم به خدا از شر شیاطین انس خدایا این چه دورانی است نگاه کن به این تصوبر، بر چهره زیبای حجاب چه نقشی زده اند این وحوش غرب!

  2. من در سی نما تخصصی ندارم
    ولی در عملکرد سینمای ایران که نگاه می کنم این مجموعه را یک دنباله ای از فرهنگ منحط غرب می بینم که تشکیل شده است از پول و زن و جنایت
    همیشه در این مجموعه این سه عنصر دخالت دارند در سینمای ما عنصر سینمائی اگر در ایران باشد شخصی ثروت مند است که هم و غمش برای افزای ثروت است و در کنار آن لقمه نانی هم برا بیچاره ای بیاندازد واز قضا ان بیچاره هم سرا پامجیز گوی آن ثروت مند است در اینجا نقش چند دختر و پسر هم رشد می کند که در کافه ها (چون مجالس کاباره ای نیست به اعماق آرزو هایشان می رسند و در نهایت وقتی به بن بست می رسند در وازه غرب برای شکستن بن بست آنها باز است و یا در صورت بسته بودن آن قفل نا گهان این فرشته نجات از امریکا یا اروپا سر میرسد وانها را از هلاکت نجات می دهد
    تفکر قالب سینما و سینام گر در این مجموعه بسته شده وانتظار بیشتری هم از آنان نیست چون آنها تمام هم و غمشان زن و شهوت و قمار و پول و ثروت است و مظهر تمام اینها هم در غرب وجود دارد پس چه انتظار بیهوده از این جماعت دارید فقط به تولیدات این جماعت باید به عنوان نمایش دلقکها برای سرگرمی نگاه کرد ونه بیشتر

  3. شما مذهبی ها همه چیز رو از فیلتر دینتون میبینین و مثلا واژه ای باسم سرگرمی براتون معنایی نداره… برای غربی ها هرچیزی که جدید و جالب باشه میتونه سوژه ای برای صنعت سرگرمیشون باشه. یک خون آشام چادری هم یکی از همین نموننه هاس که مثل صدها فیلم دیگه میاد و فرششو میکنه و ملت هم میبیننش و بعد 4 هفته به تاریخ سپرده میشه.
    اون ور دنیا دارن حال شندگیشون رو میکنن اینجا هم توهمشون رو میزنن

    1. من جواب شما را با جمله خودت میدهم : “برای غربی ها هرچیزی که جدید و جالب باشه میتونه سوژه ای برای صنعت سرگرمیشون باشه. ” تا حالا فکر کردی این هر چیز، می تونه خیلی چیرها متل سر بریدن مردم بیگناه، قطعه قطعه کردن اجزای بدن بیگناهان، تجاوز و غارت ملت های دیگه و صدها مورد از این دست باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا