مردم بلیت کنسرت شجریان را نخریدند/ نورچشمی شبه‌روشنفکران مجبور شد کنسرتش را لغو کند

مجله فرهنگی هفت راه – گروه موسیقی: در یکی دو سال‌ اخیر، رسانه‌های جریان شبه روشنفکری تلاش بسیار زیادی را ترتیب داده‌اند تا همایون شجریان را به چهره اول موسیقی سنتی ایران تبدیل کنند و به نوعی، او را جایگزین پدرش که به دلیل فعالیت‌های غیر موسیقایی خود دچار حواشی زیاد شده، بکنند.

با این حال و با وجود تمامی این تلاش‌ها که حتی او را تا روی جلد بسیاری از نشریات کشور هم برد، بلیت‌های کنسرت او در یکی از استان‌های کشور فروش نرفت تا مشخص شود که جماعت کافه‌نشین تهرانی معیار مناسبی برای سنجش محبوبیت هنرمندان نیست.

به گزارش هفت راه، در حالی که بر اساس تبلیغات و اعلام قبلی، قرار بود همایون شجریان علاوه بر نوزدهم امروز بیستم دی ماه جاری نیز در بندرعباس کنسرت برگزار کند ولی دومین شب اجرای این برنامه لغو شد.

مدیر اجرایی کنسرت همایون شجریان در بندرعباس، با تایید این خبر دلیل لغو شب دوم اجرای کنسرت را به فروش نرفتن بلیت اعلام کرد.

این در حالیست که کنسرت قبلی این هنرمند در بندرعباس، سال ۹۰ در تالار آوینی برگزار شد و شجریان در دو شب و شش نوبت هنر خود را به مشتاقان موسیقی ایرانی در بندرعباس عرضه کرد.

فرید خرمی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در اولین شب نیز که کنسرت در سالن فجر ورزشگاه تختی برگزار شد، تنها یک هزار و ۷۰۰ بلیت به فروش رفت و این در حالیست که سالن یاد شده حدود ۲هزار و ۵۰۰ نفر صندلی دارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره قیمت بالای بلیت این کنسرت که بین ۳۰۰هزار تا ۷۰۰هزار ریال برای استفاده از این برنامه بر روی صندلی‌های پلاستیکی ورزشگاهی تعیین شده اظهار داشت: افزایش هزینه‌های گروه مانند جابجایی و اقامت و همچنین افزایش تعداد هنرمندان شرکت کننده در برنامه علت این افزایش قیمت بوده است.

خرمی در حالی افزایش هزینه‌ها را به عنوان دلیل بالا رفتن قیمت بلیت کنسرت «چرا رفتی» اعلام کرد که نام یک شرکت معروف نیز به عنوان حامی مالی در تبلیغات آن به چشم می‌خورد.

همچنین پیش از این از سوی مسوولین موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام شده بود که تورهای شهرستانی «چرا رفتی» با نگاه حمایتی برگزار می‌شود تا تعداد بیشتری از مردم از آن استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا