وعده‌های مدیر جدید کارگاه قصه و رمان حوزه هنری: از کاهش زمان انتظار نویسندگان برای چاپ کتابشان در سوره مهر تا انتشار مجدد «ادبیات داستانی»

مجله فرهنگی هفت راه – گروه کتاب: نشست خبری هفتمین دوره جایزه «داستان انقلاب» برگزار شد و مدیر جدید کارگاه قصه و رمان حوزه هنری در این نشست وعده‌هایی داد که اگر عملی شوند اتفاق فرخنده‌ای برای ادبیات کشور خواهد بود؛ مخصوصاً که ساسان ناطق در ابتدای سخنان خود گفت امیدوار است وعده‌هایی ندهد که عملی نباشد.

ساسان ناطق گفت در سال ۹۴ به دنبال پشتوانه سازی برای تداوم تولید این آثار خواهیم بود و در همین راستا به استان‌ها نگاهی ویژه خواهیم داشت. برگزاری کارگاه نویسندگی در ۵ استان نیز از مهمترین برنامه‌هایی است که در این زمینه اجرا خواهیم کرد. بیشتر نویسندگان ما از استان‌ها در حال حرکت به تهران برای معرفی خود هستند غافل از اینکه تهران در سطحی است که دیده شدن در آن جدای از سایر بخش ها است.

او همچنین به پروسه گاهاً طولانی انتشار کتاب در انتشارات سوره مهر که مورد انتقاد نویسندگان جوان قرار گرفته است توضیح داد: می‌دانیم که به خاطر اعتبارت محدود و حجم بالای کار انتشارات سوره مهر ممکن است گاهی انتشار یک کتاب بیش از اندازه زمانگیر باشد و نویسنده نیز دلسرد شود. ما برای این مساله سعی داریم تعداد بیشتری کارشناس را مورد استفاده قرار دهیم تا این زمان به حداقل ممکن برسد.

انتشار دوباره مجله ادبیات داستانی هم یکی دیگر از وعده‌های ناطق بود. نشریه‌ای دوست داشتنی که در زمان انتشارش خیلی از نیازهای نویسندگان جوان را برآورده می‌کرد. وی در اینباره تداوم انتشار فصلنامه ادبیات داستانی را به منظور افزایش قابلیت های ادبی فردی در میان علاقه مندان را یکی دیگر از برنامه‌های خود برای سال آینده معرفی کرد.

حال باید منتظر ماند و دید چه مقدار از وعده‌های مدیر جدید کارگاه قصه و رمان حوزه هنری عملی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا