کشوری با 39 سالن سینما و 120 میلیون دلار سود از پروژه های سینمایی!

مجله فرهنگی «هفت راه»- گروه سینما: مرکز سینمایی مراکش آماری از درآمد سالانه این کشور از تصویربرداری فیلم‌های خارجی در مراکش ارائه کرده که عدد بیش از ۱۲۰ میلیون دلار آمریکا را نشان می‌دهد.

المركز-السينمائي-المغربي

به گزارش «هفت راه»  به نقل از فارس، مرکز سینمایی مراکش آماری از درآمد سالانه این کشور از تصویربرداری فیلم‌های خارجی در مراکش ارائه کرد.

این مرکز اعلام کرده است مراکش از پی تصویربرداری 38 فیلم سینمایی خارجی در این کشور در سال 2014، 1.16 میلیارد درهم مراکشی(بیش از 120 میلیون دلار آمریکا) درآمد کسب کرده است و این در حالی است که در سال 2010 اعلام شده بود این کشور از این بابت 140 میلیون درهم مراکشی(بیش از 14.5 میلیون دلار) درآمد کسب کرده بود.

بنابر این گزارش در میان مهمترین فیلم‌های خارجی ساخته شده در مراکش، «ماموریت غیرممکن»،‌«تک‌تیرانداز آمریکایی» ساخته کلینت ایستوود و «هرکول» ساخته نیک لیون است.

بنابر اطلاعات منتشر شده توسط مرکز سینمایی مراکش، این کشور در سال 2014 در ارائه لوکیشن برای فیلم‌های هالیوودی و غیرهالیوودی پرش ویژه‌ای داشته اما از نظر تعداد فیلم‌های مجوز گرفته کاهش اندکی صورت گرفته به گونه‌ای که در سال 2014، 631 فیلم مجوز گرفته در حالی که در سال 2013، 651 فیلم مجوز گرفته است.

در گزارش 65 صفحه‌ای این مرکز آمده است که 27 فیلم بلند، 104 مستند خارجی در این کشور فیلمبرداری داشته‌اند که اسم 328 شبکه تلویزیونی نیز در این بین به چشم می‌خورد و این در حالی است که مراکش تنها دارای 32 سالن سینما در شهرهای بزرگ این کشور شامل رباط، دارالبیضا، مراکش و طنجه است.

البته در گزارش این مرکز به حمایت‌های مالی از سینمای مراکش نیز اشاره شده و آمده است: در سال 2014 با مبلغ 44 میلیون درهم(بیش از 4.5 میلیون دلار) از 19 فیلم حمایت کرده و به 52 جشنواره سینمایی داخلی کمک کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا