یک تصمیم درست/ محمد خزاعی: بودجه‌ جشنواره مقاومت صرف ساخت فیلم خواهد شد

مجله فرهنگی «هفت راه»- گروه سینما: در روزهای گذشته در مطلبی (اینجا) در واکنش به حاشیه‌های خبر عدم برگزاری جشنواره مقاومت، به برگزارکنندگان این جشنواره توصیه کردیم که با الگوگیری از برگزارکنندگان جشنواره ابوظبی، به جای برگزاری یک جشنواره گلخانه‌ای، بودجه‌ی مورد نیاز این جشنواره را برای تولید فیلم‌های مردمی صرف کنند.

IMAGE634122110591718750

به گزارش «هفت‌راه»، حالا اما محمد خزاعی، دبیر جشنواره مقاومت، در گفتگو با کیهان گفته است که قرار است بودجه این جشنواره صرف ساخت فیلم شود.

محمد خزاعی گفته است: جشنواره فیلم مقاومت در آخرین دوره خودش با موفقیت برگزار شد و با حضور فرزندان شهید عماد مغنیه و سید حسن نصرالله و پیام بشار اسد رئیس جمهور سوریه، بازتاب‌های جهانی گسترده‌ای یافت. ضمن اینکه جشنواره فیلم مقاومت ایران به مهم‌ترین مرکز برای حضور فیلمسازان مستقل و دارای گرایش‌های ضدامپریالیستی و ضدصهیونیستی تبدیل شد. در عرصه بین‌الملل در یک سال اخیر نیز آثار خوبی تولید شده است که می‌توانستند در جشنواره مقاومت حضور بیابند.  اما در داخل، به جز دو سه فیلم، آثار قابل توجه دیگری در زمینه سینمای مقاومت ساخته نشده است. به همین دلیل هم این جشنواره امسال برگزار نخواهد شد.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، باید طی یک سال گذشته پنج فیلم در حوزه دفاع مقدس تولید می‌شد. اما به دلیل مشکلات اقتصادی این فیلم‌ها تولید نشدند.

وی همچنین گفته است: بودجه‌ای که قرار بود صرف برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت در سال 94 شود، به تولید فیلم‌هایی در همین حوزه اختصاص می‌یابد و  این جشنواره سال آینده برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا