سدی مقابل اسب تروای شبکه نمایش خانگی

در حالی که تعداد آثار خارجی منتشر شده در شبکه نمایش خانگی با آثار داخلی آن برابری می‌کند، نظارت بر این آثار متولی خودش را پیدا کرد.
 اعتماد خانواده ایرانی به پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی می‌تواند در صورت عدم نظارت دقیق باعث ایجاد اشکالات تربیتی و دردسترس بودن محتوای غیراخلاقی و ضد فرهنگی باشد.نظارت شبکه نمایش خانگی با ساترا است، اما نظارت بر آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت.
این در حالی است که چندی پیش ساترا سریال مصری حشاشین را که تاریخ را تحریف کرده بود چند روز بعد از انتشار مورد نظارت قرار گرفت.
پیش از این بنا بود که نظارت بر فیلم‌های سینمایی‌ شبکه نمایش خانگی با سازمان سینمایی بوده و مجوز اکران برای حضور در پلتفرم‌ها کافی باشد.
از این پس پخش آثار سینمایی خارجی ( شامل آثار مستند، کوتاه ، انیمیشن و آثار بلند سینمایی) منوط به اخذ تاییدیه نمایش از سازمان سینمایی است.
تهاجم فرهنگی از طریق ساخت آثار نمایشی، فیلم و سریال در بهترین حالتش انجام می‌شود، چراکه مفاهیم مختلف اخلاقی، اجتماعی و سیاسی از طریق هنر در مخاطب منجر به القا پیام می‌شود.
برخی معتقدند که در شرایطی که با وجود فضای مجازی دسترسی مخاطب به محتوای سینمای به راحتی صورت می‌گیرد انتشار محتوای خارجی با نظارت دولتی تاثیری نخواهد داشت.اما عده‌ای می‌گویند که خانواده ایرانی که علاقه به آثار سینمای دیگر کشورها دارد می‌تواند با پلتفرم‌های ایرانی این آثار را بدون آثار مخرب آن مشاهده کند.
آثار مختلف در تمام جهان با نظارت‌های مختلف منتشر می‌شوند، آفکام در بریتانیا این وظیفه را برعهده داشته و آثار مختلف کشورهای دیگر را از نظر محتوای اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی بررسی می‌کند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا