سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

فیلم سینمایی «مست عشق» موفق شد تا با جذب ۲۱۴ هزار مخاطب طی ۳ روز نخست اکران، رکورد افتتاحیه چنددهه‌ اخیر سینمای ایران را بشکند.

صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت در گزارشی عنوان کردیم که مست عشق با ۵۱ هزار مخاطبی که تنها در روز چهارشنبه به تماشای این فیلم نشستند، رکورد فروش روز نخست سینمای پس از انقلاب ایران را شکسته است.

این اما آغاز کار است چرا که حالا، دومین رکوردشکنی قابل توجه این فیلم نیز رقم خورده و جدیدترین ساخته حسن فتحی موفق شده تا با جذب ۲۱۴ هزار مخاطب، رکورد افتتاحیه چنددهه اخیر سینمای ایران را بشکند.

مست عشق طی ۳ روز نخست نمایش خود، با نمایش در ۲ هزار و ۳۱۲ سانس، ۲۱۴ هزار نفر را به سینماها کشاند و ۱۵ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان فروختمست عشق موفق شد تا طی ۳ روز نخست نمایش خود، با نمایش در ۲ هزار و ۳۱۲ سانس، ۲۱۴ هزار نفر را به سینماها بکشاند و ۱۵ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان بفروشد.

این رکورد افتتاحیه در شرایطی به دست آمده که این آمار تاکنون در اختیار فیلم پربازیگر ما همه با هم هستیم با ۱۲۷ هزار مخاطب بوده است. افتتاحیه هزارپا با ۱۲۶ هزار مخاطب، فروشنده با ۱۲۱ هزار، گشت ۳ با ۱۱۷ هزار، و نهنگ عنبر ۲ با ۱۱۳ هزار مخاطب، تاکنون پرزرق‌وبرق‌ترین افتتاحیه‌های سینمای ایران بوده اند.

سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

طی سال جاری تمساح خونی با ۱۱۰ هزار مخاطب و سال گربه با ۱۰۸ هزار مخاطب، شلوغ‌ترین افتتاحیه‌ها را سپری کردند که حالا مست عشق تقریبا ۲ برابر این میزان مخاطب داشت که یک رکورد بی‌سابقه طی یکی، دو دهه اخیر و کم‌سابقه در تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود.

اکران مست عشق، بر روی آمار کلی سینمای امسال ایران نیز تاثیر مثبتی گذاشته به‌طوری‌که سینمای ۱۴۰۳ طی ۳۸ روز ابتدایی خود، نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، از رشد حدودا ۲۵ درصدی در میزان مخاطب برخوردار استبا نگاهی به پیش‌فروش بلیت روزهای دیگر این فیلم به این نتیجه می‌رسیم که در ادامه باید در انتظار ثبت رکوردشکنی‌های متفاوت دیگری از سوی این فیلم باشیم.

مست عشق طی روز چهارشنبه، با ۵۱ هزار مخاطب، ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروخت. این فیلم برای پنجشنبه ۷۰ هزار مخاطب داشت و به فروش ۵ میلیارد و ۴۴ میلیون تومانی رسید. در روز جمعه نیز ۹۳ هزار نفر به تماشای این فیلم نشستند و گیشه این فیلم را به ۶ میلیارد و ۶۵۳ میلیون تومان رساندند.

اکران چشم‌گیر مست عشق، بر روی آمار کلی سینمای امسال ایران نیز تاثیر مثبتی گذاشته است به‌طوری‌که سینمای ۱۴۰۳ طی ۳۸ روز ابتدایی خود، نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، از رشد حدودا ۲۵ درصدی در میزان مخاطب برخوردار است که یک اتفاق بسیارخوب محسوب می‌شود.

سینمای بهار امسال اکنون سه‌قطبی شده و رقابت سالم و خوبی میان تمساح خونی، سال گربه و مست عشق در جریان است که این اتفاق، علیرغم افزایش مخاطبان سینما، گیشه خوبی را برای این آثار و کلیت سینمای ایران به همراه دارد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا