رمان مشهور«آگاتا کریستی»فیلم می‌شود

«کنت برانا» که برای ساخت نسخه‌های سینمایی چندین نمایشنامه «ویلیام شکسپیر» شهرت دارد اکنون در پروژه جدیدش به سراغ رمان «قتل در قطار سریع‌السیر شرق»، اثر مشهور «آگاتا کریستی» رفته است.

«کنت چارلز برانا»، کارگردان 55 ساله سینمای انگلستان که فیلم‌های اقتباسی چون «هنری ششم»، «هملت» و «درد بیهوده عشق» را در کارنامه کاری خود دارد، اکنون در حال مذاکره برای ساخت نسخه سینمایی رمان «قتل در قطار سریع السیر شرق» اثر مشهور «آگاتا کریستی» است. اگرچه این مذاکرات هنوز قطعی نشده است ولی گفته می‌شود که در مراحل پایانی خود به سر می‌برد.

این پروژه سینمایی محصول کمپانی هالیوودی فوکس است و «مایکل گرین» نگارش فیلمنامه این پروژه را اخیرا به پایان رسانده است.

«قتل در قطار سریع‌السیر شرق» داستان کارآگاه «هرکول پوآرو» ست که باید این‌بار درباره قتل یک آمریکایی ثروتمند در کوپه قطار تحقیق کند.

تهیه‌کنندگی این فیلم را تیم سه نفره «مارک گوردون»، «سیمون کینبرگ» و «ریدلی اسکات» به عهده دارند.

رمان «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» اولین بار سال 1934 منتشر شد و اولین بار با بازی «آلبرت فینی» و «مارتین بالسام» و «جورج کولوریس» تبدیل فیلم شد.

بنا بر این گزارش، «برانا» به سبب خدماتی که به دنیای هنر و دولت بریتانیا ارائه کرد، از سوی الیزابت دوم به دریافت لقب سر نائل آمده است.اخیرا فیلم «سیندرلا» با بازی «لیلی جیمز» از وی به نمایش درآمد که توانست حدود 600 میلیون دلار در گیشه سینماهای جهان فروش کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا