انتشار ۵ اثر «شهید دیالمه» از سوی دفتر نشر معارف

5 اثر از شهید دکتر عبدالحمید دیالمه از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

دفتر نشر معارف با همکاری مرکز نشر آثار و اندیشه‌های شهید دیالمه تاکنون 9 کتاب از مباحث این اندیشمند جوان و انقلابی را منتشر کرده و به زودی دیگر آثار و سخنرانی‌های منتشر نشده او را نیز منتشر می‌کند.

«انتظار؛ ضابطه حرکت بر صراط مستقیم»، «زهد و آزاداندیشی؛ ضابطه حرکت بر صراط مستقیم»، «صیرورت انسان بر صراط مستقیم»، «فقر؛ ضابطه حرکت بر صراط مستقیم» و «شفاعت؛ ضابطه حرکت بر صراط مستقیم» 5 عنوانی هستند که از این متفکر از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه این مجموعه آماده است: «جاده «احیای اندیشه دینی» بیش از آن‌که نیازمند سن و عمر طولانی باشد نیازمند درکی عمیق از سیره و سلوک پیامبر رحمت(ص)، ائمه هدی(ع)، دست ‏پرورده‌های آنان و علمای این مکتب است. لذا می‌توانی در این جاده جای پای جوانی انقلابی و مخلص چون شهید دکتر دیالمه را نیز مشاهده کنی و طنین صدای دردمندش را در این راه بشنوی.

دیالمه با نگاه جامعی که به ضعف‌های فکری و انحرافات موجود در جامعه آن روز داشت چاره را در دو حرکت همسو دید: 1. تدوین مفاهیم صحیح دینی و تبیین آن برای نسل جوان، 2. به نقد کشیدن افکار واندیشه‌های انحرافی و التقاطی.

«معیار دهی» ویژگی برجسته کلاس‌های درس شهید دیالمه است که مخاطبانش را با شاخص‌ها و موازین دینی آشنا کند تا در دام گروه‌ها و جریان‌های ضد اسلامی مطرح آن روز جامعه گرفتار نشوند. شهید دیالمه در این مباحث بر آن است تا به صراط مستقیم از زاویه‌ای نو بنگرد و ضرورت ضابطه‌مند بودن این مسیر را در نگاه یک مسلمان روشن سازد. هدف شهید نشان دادن ظرافت این راه و ضرورت الگوبرداری دقیق از رفتار و منش و به عبارتی سبک زندگی پیامبر و معصومین(علیهم‌السلام) است و از همین رو است که بیشتر از ضوابط این راه سخن می‌گفت.»

«انتظار؛ ضابطه حرکت بر صراط مستقیم» در 154 با قیمت 6 هزار تومان، «زهد و آزاداندیشی؛ ضابطه حرکت بر صراط مستقیم» در 72 صفحه با قیمت 3هزار تومان، «صیرورت انسان بر صراط مستقیم» در 90 صفحه و قیمت 4 هزار تومان، «فقر؛ ضابطه حرکت بر صراط مستقیم» در 52 صفحه با قیمت 2 هزار 500 تومان و کتاب «شفاعت؛ ضابطه حرکت بر صراط مستقیم» در 60 صفحه با قیمت 3 هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا