شبکه امید پنجشنبه افتتاح می‌شود

نشست خبری شبکه امید، بایدها و نبایدها و تشریح برنامه و اولویت‌های آن بعد از ظهر امروز – دوشنبه ٩ مردادماه- با حضور رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما و سالم مدیر شبکه امید برگزار شد.

در این نشست خبری پورحسین گفت: شبکه امید با موضوع نوجوان روز پنجشنبه مقارن با ولادت امام رضا (ع) فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

وی درباره اهمیت این شبکه گفت این شبکه علاوه بر اینکه یک کانال رسانه‌ای است به مخاطب هم بستگی دارد. نوجوانی یک گذرگاه روانی است که کودک از کودکی کنده و میل به جوانی دارد و بعضی از روانشناسان این دوره دارای یک ظرفیت چند بعدی می ‌دانند.

پورحسین افزود: این دوره بهترین زمان برای وجوه عاطفی فرد است و در هدایت فرد تاثیر بسزایی دارد. بسیاری از پایه‌های بنیادین شکل گیری شخصیت جوان دارد پس بهتر است شبکه مختص خود را داشته باشد. پیش از این نوجوانی در جایگاهی در شبکه‌ها قرار گرفته بود که نه در میان کودکان دیده می‌شد و نه جوانان و متاسفانه در نظام تربیتی به دوره نوجوانی اهمیت قایل نشده و اوج این نگاه زمانی بود که رهبر انقلاب در دو سال قبل اشاره‌ای داشتند به این دوره و باعث شد ما با درنظر گرفتن کانال تخصصی به این مطالبه پاسخ دهیم.

وی در پایان سخنانش گفت: این شبکه روز پنجشنبه مصادف با میلاد امام رضا علیه السلام افتتاح می‌شود و روز جمعه به سمع و نظر مخاطبان می رسد. قصد بر این است که در این شبکه در همه قالب‌های نمایشی از مستند تا نمایشی برنامه سازی شود.

به گزارش فارس، در ادامه نشست سالم مدیر شبکه امید نیز درباره اهمیت تاسیس شبکه تخصصی نوجوانان گفت: تاسیس این شبکه یک نیاز رسانه‌ای و اجتماعی بود. در جلسه‌ای مقام معظم رهبری درباره نامه یک نوجوان و دغدغه‌های او سخن گفتند. در نتیجه تدبیری از سوی رئیس سازمان صدا و سیما اندیشیده شد و شبکه‌ای مستقل برای نوجوانان تاسیس شد و پخش آزمایشی خود را آغاز کرد. ان شاء الله از جمعه پخش‌ رسمی این شبکه تخصصی آغاز می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: ما در تقسیم‌بندی سازمان سنین 12 تا 19 سالگی را دوران نوجوانی نام نهاده‌ایم. تقریبا 3 میلیون مخاطب در مقطع متوسطه اول و دوم داریم. جدا شدن از دوران کودکی و پا گذاشتن به دوران نوجوانی تغییر ذائقه ایجاد می‌کند. برای همین باید محتویات رسانه‌ای مرتبط با آنها ساخته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا