«دانکرک» از ۵۰۰ میلیون دلار گذشت

فیلم جدید کریستوفر نولان موفق شد از مرز فروش ۵۰۰ میلیون دلار عبور کند.

به گزارش هفت راه، «دانکرک» یکی از فیلم های مهم فصل جوایز پیش رو است. این فیلم در هفته ای که گذشت موفق شد از مرز فروش 500 میلیون دلار عبور کند. این فیلم که با دیالوگ کم و تعلیق بالا ساخته شده است مورد حمایت برادران وارنر و سالن دارها قرار گرفته و منتقدان هم از آن حمایت می کنند تا یکی از فیلم هایی باشد که فصل اشتراک مخاطبین و منتقدین سینما را پوشش می دهد.

این اثر که با بودجه ای 150 میلیون دلاری ساخته شده تاکنون با 183 میلیون دلار، بیش از بودجه اش در خاک آمریکا فروش داشته و تنها اگر 5 میلیون دلار دیگر بفروشد به رکورد فیلم قبلی نولان، «در میان ستارگان» خواهد رسید. در سایر کشور های جهان هم بریتانیا با 72 میلیون دلار فروش صدرنشین است و پس از آن سینماهای کشور های چین، کره جنوبی و فرانسه به ترتیب با فروش های 47، 21 و 19 میلیون دلاری بیشترین سود را به نولان و برادران وارنر رسانده اند تا مجموع کل فروش «دانکرک» در سینماهای جهان از مرز 500 میلیون دلار بگذرد. یک عدد بسیار عالی برای فیلمی ارجینال. این فیلم تا این لحظه دوازدهمین فیلم پر فروش سال، بالاتر از «بچه رئیس» است.

نکته جالب این که با آغاز پیش بینی های اسکار، «دانکرک» در صدر فیلم های مدعی دو جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا