شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده نبود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضع ما برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب است اما متولیان نتوانستند مساحت مورد نیاز برای این رویداد فرهنگی را در این مکان فراهم کنند.

علیرضانادعلی روز سه‌شنبه در حاشیه دویست و سی‌اُمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص چرایی برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تاکید کرد: واقعیت این است که امکانات لازم برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب بخاطر نداشتن مساحت از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فراهم نشد.

وی ادامه داد: نظر ما برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب بود اما بدلیل مذکور تصمیم گرفته شد تا این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه در کشور است امسال هم در محل مصلای امام خمینی(ره) پایتخت برگزار شود.

نادعلی یادآور شد: به دلیل کمبود مساحت موجود ناچاریم تا سوله جدید اضافه نشده وضعیت فعلی را تحمل کنیم و از سوی دیگر وظیفه خود می‌دانیم که همکاری لازم را در خصوص این رویداد ملی و بین المللی با وزارت ارشاد داشته باشیم.

سخنگوی شورای شهر تهران این را هم گفت: توافق‌ها براساس داده‌ها انجام می‌شود و باید شرایطی که وزارت ارشاد درخواست کرده بود را فراهم می‌کردیم و اگر شرایط فراهم شود سال آینده آخرین سالی خواهد بود که نمایشگاه در مصلا برگزار خواهد شد.

نادعلی در خصوص جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر که موجب شد جلسه علنی امروز دیرتر آغاز شود، افزود: این موضوع کاملا داخلی شورا بود و در آن در خصوص کلیات حرکت در یک سال باقی مانده شورا مطالبی ارائه شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه مورد انسجام، همدلی و پیگیری اموری که آغاز شده و باید به سرانجام برسد سخن به میان آمد؛ اعضا نکات منفی و مثبت را مطرح کردند تا مشکلات حل شود و مسایل شهر را دنبال کنیم.

نادعلی با بیان اینکه یک طرفه نمی‌توان قضاوت کرد، گفت: تلاش اهالی رسانه باید این باشد که اگر قرار است کلیتی از شورا منتشر شود، تمام جوانب را در نظر بگیرند.

وی تاکید کرد: با انتقادات آنی و احساسی که مبنای آن بیرون از کارکرد شورا و شهرداری است نباید فضا را مشوش کنیم، این درست نیست و در واقع همان موردی است که مقام معظم رهبری بارها در مورد آن تذکر داده‌اند.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: تعارفی با شهرداری نداریم؛ تشویق می‌کنیم تا امور را دنبال کنند و اگر مشکلی باشد تذکر خواهیم داد تا بهتر پیش بروند.

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا