از افزایش مشتری «هاوایی» با کمپین تبلیغاتی «سازمان سینمایی» تا حال و روز ناخوشایند فیلم‌های تازه وارد!

میزان فروش فیلم ها طی هفته گذشته به شدت کاهشی بود و در این میان به استثنای فیلم سینمایی «هاوایی» که با ایجاد نوعی کمپین تبلیغاتی توسط «سازمان سینمایی» و دوپینگ «ممیزی» از فروش چشمگیری برخوردار شد! ۴ فیلم کمدی دیگر که در صدر جدول فروش هفتگی قرار داشتند نیز در معرض این ریزش مخاطب قرار گرفتند.

«هولیا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم با فروش تنها یک قطعه بلیت کم مخاطب ترین فیلم هفته اخیر بود؛ «سرهنگ ثریا» لیلی عاج ۲۳ قطعه بلیت فروخت تا عنوان دومین فیلم کم مخاطب هفته را از آن خود کند ‌و «شهر هرت» کریم امینی با ۲۸ نفر مخاطب سومین فیلم کم فروش هفته شد.

بر اساس این گزارش و با استناد به آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۲ جمعه بیست و نهم دی ماه «چرا گریه نمی کنی؟» علیرضا معتمدی تنها ۴۵ مخاطب داشت و «اخت الرضا» سیدمجتبی طباطبایی ۱۰۷ قطعه بلیت فروخت. «ارثیه فامیلی» حامد رضی نیز ۱۲۴ مخاطب داشت تا ششمین فیلم کم فروش هفته اخیر باشد.

وضعیت گیشه سینماها طی هفته اخیر به حدی بغرنج بود که «توچال» محمد آهنگرانی به عنوان جدیدترین فیلم اکران فقط ۷۶۲ مخاطب داشت! این در حالی است که این فیلم مانند بسیاری آثار در حال اکران دیگر تبلیغات انبوهی در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان دارد اما باز هم نتوانست مخاطب زیادی را جذب سالن های سینما کند.

«خورشید آن ماه» ستاره اسکندری فقط ۴۳۶ مخاطب داشت و «جنگل پرتقال» آرمان خوانساریان به ۱۱۹۴ مخاطب رضایت داد. فیلم ارگانی «پالایشگاه» به کارگردانی مهرداد خوشبخت به ۱۲۹۶ مخاطب بسنده کرد و «حدود ۸ صبح» منوچهر هادی تنها ۱۴۸۸ بیننده داشت.

فیلم سینمایی «هاوایی» که چند روزی است برای نظارت و اصلاح مجدد از گیشه پایین آمده با ۲۷۵ هزار نفر مخاطب پرفروش ترین فیلم در حال اکران شد. «هتل» سیدمسعود اطیابی با تنها ۱۹۰ هزار مخاطب دومین فیلم پرمخاطب هفته شد و «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری به ۱۰۱ هزار مخاطب رضایت داد.

«ورود و خروج ممنوع» امید آقایی فقط ۶۱ هزار مخاطب داشت و «فسیل» کریم امینی با ۵۵ هزار مخاطب پنجمین فیلم پرمخاطب هفته شد. این اتفاق نشان از آن دارد که پیش بینی کارشناسان مبنی بر ریزش شدید مخاطبان فیلم های کمدی درست از کار درآمده و با این اوصاف مشخص نیست آینده سینمای کشور چگونه رقم خواهد خورد و مدیران سینمایی چه تدبیری برای روزها و ماه های آینده خواهند داشت تا سینماها دوباره به مرز ورشکستگی و تعطیلی نرسند.

فیلم ها و انیمیشن های کودک در حال اکران نیز طی هفته اخیر ریزش شدید مخاطب را تجربه کردند؛ «سلفی با رستم» حسین قناعت حدود ۲۶۰۰ مخاطب داشت و «نارگیل ۲» سیدداود اطیابی حدود ۱۳ هزار بیننده داشت و «مسافری از گانورا» و «بچه زرنگ» به ترتیب به ۴۵ و ۵۴ هزار مخاطب رضایت دادند.

منبع: سینماپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا