مجموعه‌ ۱۹ جلدی «پیتر خرگوشه و دوستانش» در بازار نشر

مجموعه‌ 19 جلدی پیتر خرگوشه و دوستانش اثر یئاتریکس پاتر با ترجمه‌ مژگان شیخی در نوبت اول چاپ منتشر شد.

در سال 1893، بئاتریکس پاتر شنید که پسر 5 ساله یکی از دوستانش، آنی کارتر مور، پس از بیماری در حال بهبودی است. پاتر تصمیم گرفت که پسر، نوئل، را با نامه ای مصور سرگرم کند. او با در نظر گرفتن خرگوش خانگی خود به نام پیتر پایپر، داستان بسیار کوتاهی نوشت “درباره چهار خرگوش کوچک” و آن را در نامه به تصویر کشید.

قصه‌ کتاب در مورد یک خانواده خرگوش است که مادر خانواده قصد رفتن به خرید را دارد. مادر به فرزندانش می‌گوید که می‌توانند تا سر کوچه بروند و تمشک بچینند اما به باغ آقای مک گرگور نزدیک نشوند، چون پدر آنها در آنجا بوده که میان کیک خورده شده‌ است. فلاپسی، ماپسی و کاتن تیل که دختران حرف گوش‌کن بوده‌اند به حرف مادر گوش می‌کنند، اما پیتر خرگوشه مستقیماً به باغ آقای مک گرگور می‌رود و اتفاقات بدی برایش رخ می‌دهد.

هلن بئاتریکس پاتر نویسنده، تصویرگر، دانشمند علوم طبیعی، و حافظ محیط زیست انگلیسی بود. او بیشتر به خاطر کتاب‌های کودکانش با حیوانات، مانند داستان پیتر خرگوش، که اولین اثر تجاری او در سال 1902 منتشر شد، شناخته می‌شود.

کتاب‌های بنفشه واحد کودک و خردسال انتشارات قدیانی، مجموعه‌ی 19 جلدی پیتر خرگوشه  را با ترجمه‌ مژگان شیخی روانه‌ی بازار کتاب کرد.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا