یک باند خلافکار، خبرهایی از جانی ‌دپ، شهاب حسینی و پارسا پیروزفر

دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها، لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان،‌ معرفی سریال‌های جدید تلویزیون، درگذشت یک ایران‌شناس، اجرای ۵۰۰ رویداد فرهنگی در چله رضوی،‌ تغییر در قوانین جوایز اسکار، تماشاخانه سنگلج در معرض خطر و… از جمله اخبار امروز فرهنگی هنری ایسنا بودند.

مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ارائه توضیح درباره سرقت و فروش منابع کتابخانه‌ها، از دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

انجمن قلم آمریکا (PEN) جوایز ادبی سالانه خود را پس از کناره‌گیری جمعی از نویسندگان در اعتراض به انفعال درباره مردم غزه لغو کرد.

جایزه کتاب سال فراخوان داد

فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد و مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ است.

انتصاب رئیس شورای راهبردی جشنواره صنعت چاپ و نشر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی این وزارتخانه را به عنوان رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب کرد.

چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟

یک تهیه‌کننده موسیقی درباره دانلود غیرقانونی می‌گوید: «آدم‌ها به دانلود غیرقانونی محصولات فرهنگی عادت کرده‌اند؛ تا حدی که اگر کل جامعه آماری ایران را بررسی کنیم، شاید تنها دو درصد محصولات فرهنگی را به صورت قانونی دانلود کنند. متاسفانه بستری مهیا نیست، آموزشی داده نشده و برنامه‌سازی کلانی از طریق رسانه ملی اتفاق نیفتاده است.»

معماری ایران دوباره مثل سعدیه می‌درخشد؟

تعامل سنت و مدرنتیه در معماری دهه ۲۰ تا ۵۰ شمسی، آثار قابل توجهی را بر جای گذاشته است؛ ساخت ابنیه‌ای با فضاسازی‌های به‌یادماندنی و درخشان مانند سعدیه، که سال ۱۳۳۱ از سوی محسن فروغی ـ معمار ـ طراحی و ساخته شد.

چرا غرفه اسرائیل در بینال ونیز تعطیل است؟

در حالی که بخش غرفه‌های ملی در دوسالانه هنرهای تجسمی ونیز چند روزی است آغاز به کار کرده، غرفه مرتبط با رژیم صهیونیستی تعطیل است.

هنوز می‌توان رادیو را در آغوش گرفت

حمید یزدانی از اهالی صداست که این روزها همچنان از جذابیت‌های رادیو می‌گوید؛ اینکه همدلی در این رسانه اجازه نمی‌دهد مسائل و تنگناها را بیشتر لمس کنند. او می‌گوید: تلویزیون را نمی‌شود در آغوش گرفت، سینما را نمی‌شود در آغوش گرفت و دید اما رادیو را می‌شود در آغوش گرفت و گوش کرد و با آن همذات‌پنداری کرد.

سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید

«بدل» و «رخنه» دو سریال جدید تلویزیون هستند که پخش‌ آنها در شبکه‌های تلویزیونی قطعی شده است.

کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»

یک تکه برنز مینیاتوری تصویرگر «اسکندر مقدونی» در دانمارک کشف شد.

درگذشت یک ایران‌شناس

گیتی آذرپی از ایران‌شناسان سرشناس در آمریکا درگذشت.

اجرای ۵۰۰ رویداد فرهنگی در چله رضوی

مدیرعامل بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) برنامه‌های این جشنواره را تشریح کرد و از اجرای ۵۰۰ رویداد فرهنگی در چله رضوی خبر داد.

تغییر در قوانین جوایز اسکار

آکادمی اسکار قوانین جدیدی را برای فصل آینده این جوایز اعلام کرد که بر فیلم‌ها در شاخه‌های بهترین فیلم بین‌المللی، انیمیشن، موسیقی متن و فیلمنامه‌نویسی تأثیر می‌گذارد.

انتشار تیزر فیلمی با بازی شهاب حسینی و پارسا پیروزفر 

تیزر رسمی فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در حالی که بلیت‌های فیلم به پیش‌فروش بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده، منتشر شده است.

به خواسته بزرگان هنر کم‌توجهی نکنید!

اسفند سال گذشته که جمعی از هنرمندان تئاتر با همراهی علی نصیریان در تماشاخانه سنگلج حضور داشتند، تصور نمی‌کردند در فاصله کوتاهی بعد از این دیدار، مدیر این تماشاخانه از بابت امنیت آن ابراز نگرانی کند و هشدار جدی بدهد که جان تماشاخانه قدیمی تهران در خطر است.

کارگردان «مجسمه» آماده ساخت یک کمدی جدید شد

ابراهیم وحیدزاده که به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ساخت یک کمدی جدید است، گفت: برای بهتر شدن شرایط سینما، به‌جز فیلمساز، تماشاچی و کسانی که سینما را هدایت می‌کنند باید دست به دست هم بدهند تا کاری درست شکل بگیرد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا