استقبال از خاطرات زنان در بازار نشر

انتشارات سوره مهر پرمخاطب‌ترین کتاب‌های خود در سال گذشته را اعلام کرد که در این فهرست، خاطرات زنان در صدر فروش قرار دارد.

انتشارات سوره مهر پرفروش‌ترین عناوین خود در سال گذشته را اعلام کرد. بر این اساس، کتاب “مهاجر سرزمین آفتاب”، نوشته حمید حسام در صدر این فهرست قرار گرفته است.

مهاجر سرزمین آفتاب” دربردارنده خاطرات متفاوت‌ترین مادر شهید جنگ تحمیلی است. این اثر راوی خاطرات خانم کونیکو یامامورا، یگانه مادر شهید ژاپنی جنگ است که از دوران کودکی او آغاز می‌شود و تا شهادت پسرش، محمد، ادامه می‌یابد.

کتاب حسام در کنار خاطرات خواندنی این مادر شهید، دریچه‌ای است به فرهنگ و زندگی ایرانیان از نگاه یک بانوی ژاپنی. خانم یامامورا پس از ازدواج با یک ایرانی، به دین اسلام مشرف می‌شود و چندی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، به همراه فرزندان و همسرش، به ایران مهاجرت می‌کند؛ تصمیمی که زندگی او را به کلی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتشارات سوره مهر تاکنون 70 چاپ از این اثر را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. کتاب حسام، در صدر پرفروش‌ترین آثار این ناشر در سال گذشته قرار دارد.

“خاطرات سفیر” دومین عنوان پرفروش در این فهرست است. این اثر که به قلم نیلوفر شادمهری نوشته شده، تاکنون یکصد و هفت‌بار از سوی سوره مهر بازنشر شده است. نویسنده در کتاب خاطرات خود، از دانشجوی مسلمانی می‌گوید که در مواجهه با دنیای غرب و دیگر فرهنگ‌ها و باورها، تلاش دارد تا جای ممکن از اعتقادات خود دفاع و اسلام محمدی را به هم‌کلاسی‌های خود معرفی کند.

“خاطرات سفیر” در واقع خاطرات دختر مسلمانی که در کشور فرانسه، هر چند برای ادامه‌ تحصیل در مقطع دکتری حضور دارد اما سفیری شده است برای دفاع از حقیقت اسلام. مواجهه‌ او با آدم‌های مختلف و اتفاقات متفاوت این خاطرات را جذاب‌تر می‌کند، از قبول نشدنش در بهترین دانشگاه فرانسه تنها به دلیل حجابش و دست ندادن با سرشناس‌ترین اساتید مرد تا برگزاری دعای عهد در اتاق خوابگاه و خواندن دعای کمیل برای «یک سلیم النفس».

سومین، چهارمین و پنجمین عنوان در فهرست پرفروش‌های نشر سوره مهر به سهم اثر طنز از مهرداد صدقی اشاره کرد. “آب‌نبات هل‌دار”، “آبنبات دارچینی” و “آبنبات نارگیلی” هرکدام به ترتیب به چاپ چهل و یکم، بیست و پنجم و بیستم رسیده‌اند. این برای چندمین سال متوالی است که کتاب‌های صدقی جزو پرمخاطب‌ترین آثار سوره مهر معرفی می‌شود.

روایت داستانی در کنار تلاش نویسنده برای ارائه طنز فاخر فارغ از لودگی و فکاهی، سبب شده تا موقعیت‌های خواندنی متعددی در این کتاب ایجاد شود.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا