وداع با یکی از بهترین‌ معلمان رسانه/ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟

از مقابل مسجد بلال برگزار می‌شود؛

مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی با حضور جمعی از چهره‌های هنری و ورزشی در حال برگزاری است.

مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی گوینده و گزارشگر پیشکسوت رادیو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور جمعی از پیشکسوت های ورزشی و هنرمندان رادیو از جمله حمید استیلی، مریم نشیبا، مهدی تاج، علیرضا جاویدنیا از مقابل مسجد بلال صداوسیما در حال برگزاری است.

این مراسم دقایقی پیش با رسیدن پیکر زنده یاد اسکویی و تلاوت آیاتی از قران کریم رسما آغاز شد.

حمید رضا افتخاری مدیر رادیو صبا، مریم جلالی تهیه کننده، پیمان یوسفی و … از دیگر حاضران در این مراسم هستند.

علی بخشی زاده معاون صدا با تسلیت به بازماندگان اسکویی بیان کرد: امروز روز سختی برای اهالی رسانه است که یکی از افراد خوشنام و کاربلد را بدرقه می کند.اسکویی مردی مهربان، بی ریا و بی تکلف بود.

وی اضافه کرد: او الحق استاد بود و به تمامی جوانان هر آنچه از پروتکل‌های ورزشی می دانست آموخته بود اما متواضعانه مشتاق اطلاعات جدید بود. ما یکی از بهترین معلمان خود را در رسانه از دست دادیم. چه رازی است که یک نفر اینگونه محبوب می شود؛ همه شما را به این آیه سوره مریم دلالت می دهم که «به درستی کسانی که پاک عمل کردند و  پاک نیت بودند خداوند آنها را محبوب قلب‌ها می‌کند» و استاد مصداق این آیه کریمه بود.

بخشی زاده اظهار کرد: او در این شرایط سنی بسیار پرکار بود که حتی گاهی از او می خواستیم بیشتر به آموزش بپردازد و استراحت کند اما اهل استراحت نبود و عاشق این کار بود.

محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی در سخنانی تصریح کرد: از طرف خودم و وزیر ورزش این ضایعه اسف‌انگیز از دست دادن اسطوره بی‌بدیل صداوسیما را تسلیت می گویم.

وی اضافه کرد: ما در رادیو و رسانه ملی به عنوان ورزشکاران در دوره نوجوانی با صدای این اسطوره فرهیخته و صاحب نظر صداوسیما زندگی می‌کردیم.

اسبقیان تصریح کرد: امروز همه به عزا و ماتم نشسته و متاسف هستند که این صدا را دیگر به صورت زنده نخواهند شنید اما یاد و نامش در جامعه پرافتخار ورزش زنده خواهد بود. او از کسانی بود که به ورزشکاران انگیزه می داد.

در ادامه مراسم بخش هایی از صحبت های مسعود اسکویی در گزارش ها و مصاحبه ها و خاطراتش پخش شد. همچنین جملاتی کوتاه از گوینده ها و چهره های رادیویی از جمله اکبر ارمنده، بهروز رضوی و … برای حاضران پخش شد.

محمدرضا منصوریان مجری کارشناس پیشکسوت نیز در سخنانی عنوان کرد: من و مسعود اسکویی از نادر کسانی بودیم که از تلویزیون به رادیو آمدیم. جناب جبلی هم تازه به صداوسیما آمده بود. در آن زمان که به رادیو آمدیم من تهیه کننده خبر و مسعود گوینده خبر بود.

وی اضافه کرد: او در نظم و وطن پرستی بی نظیر و همیشه الگو بود. مثلا اگر برنامه قرار بود ساعت ۸ شروع شود او ساعت ۷:۳۰ در استودیو بود. در اوج اقتدار و عظمت اسکویی، خیلی ها به دنبالش آمدند تا او را به جاهایی ببرند اما او یک بار جواب نداد و می گفت من در این آب و خاک متولد شدم و در این آب و خاک هم باید دفن شوم.

محمدرضا داورزنی رییس سابق فدراسیون والیبال در ادامه بیان کرد: بعید می دانم در جامعه ورزش مدیر یا مربی‌ای باشد که نگاهش به آقای اسکویی مهربانانه نبوده یا نگاه اسکویی به اینها پدرانه نبوده نباشد. او هیچ گاه تخریب نمی کرد و با این لحن سخن نمی گفت او الگوی بسیار خوبی برای کسانی که گزارشگری می کنند، بود و هست. امیدوارم دیگران هم از این الگو عبرت بگیرند. وطن پرستی همانطور که گفته شد یکی از بررگترین ویژگی‌های او بود.

در ادامه محمد جهانی اولین مدیر رادیو ورزش در سخنانی درباره ویژگی های شخصیتی اسکویی گفت: حرف زدن درباره اسکویی سهل و ممتنع است. از سال ۶۹ که ورزش رادیو راه اندازی شد با او همراه بودم و از همان ابتدا جذب شخصیت و ادب او شدم. اسکویی بسیار کمک کرد و با چند نفر دیگر توانستیم رادیو ورزش را پایه گذاری کنیم.

وی اضافه کرد: حتی وقتی برف خیابان ها را می بست او یک بار با تاخیر به استودیو وارد نشد.

این پیشکسوت رادیویی تصریح کرد: به تیم جوان رادیو ورزش توصیه می کنم رفتار حرفه ای اسکویی را تکرار کنند. پیشنهاد می کنم در ۴۰ روز باقی مانده تا چهلم اسکویی یک مستند بسازند تا در آرشیو رادیو باقی بماند. به مدیران ورزشی هم پیشنهاد می کنم یکی از اماکن ورزشی را به نام او نامگذاری کنند که حق زیادی به گردن ورزش دارد.

در ادامه فاطمه نجفیان همسر اسکویی نیز بیان کرد: مسعود در همه زندگی، حرفه و کارش از هیچ تلاشی برای آموزش و ارتقای خود و شاگردانش فروگذاری نکرد. آنقدر رادیو را دوست داشت که با کمترین توان پشت میکروفن حاضر شد و آغاز سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت درگذشت.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا