«شاهزاده روم» به کویت رفت

حامد جعفری، تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» از اکران این فیلم در کویت و ساحل عاج پس از اکران در عراق و لبنان خبر داد. عربستان و بحرین هم گزینه‌های بعدی برای اکران این فیلم می‌باشند.

وی افزود: اکران در کویت «شاهزاده روم» به تازگی آغاز شده است. در ساحل عاج نیز این فیلم تاکنون 2 بار اکران شده است. «شاهزاده روم» در لبنان در رقابت با فیلم‌های هالیوودی توانست جایگاه ششم فروش را به دست بیاورد. اما در عراق به دلیل نبود زیرساخت‌های سینمایی آمار فروش مشخص نیست ولی فیلم توسط معاونت فرهنگی عتبه امام حسین(ع) در شهرهای مختلف اکران شده است.

تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» در خصوص اکران این فیلم در سینماهای ایران گفت: چندی پیش نامه‌ای به حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی ارسال کردیم و از او خواستیم برای اکران این فیلم در سینماهای ایران به ما مساعدت کند. اکران کننده‌ای که ما برای پخش فیلم در نظر گرفته‌ایم از همه ظرفیت 7 فیلم سالش استفاده کرده است و تنها با نظر ایوبی می‌تواند فیلم دیگری را اکران کند.

وی افزود: در این نامه از رئیس سازمان سینمایی خواستیم همانگونه که فیلم‌های انیمیشن در جشنواره فجر در بخش غیررقابتی به نمایش درآمده و مورد تقدیر قرار گرفتند، در اکران هم شامل حمایت‌های سازمان سینمایی شوند تا شاهد ارتقای سینمای انیمیشن در کشور باشیم. در صورت موافقت ایوبی با درخواست ما، فیلم در آبان‌ماه اکران می‌شود.

جعفری در پایان از اکران خصوصی این فیلم برای فعالین حوزه مهدویت خبر داد و گفت: پنجشنبه گذشته «شاهزاده روم» در موسسه موعود عصر برای فعالین حوزه مهدویت اکران شد و نظرات متفاوتی در مورد فیلم توسط کارشناسان بیان شد.

«شاهزاده روم» انیمیشنی سه بعدی است که در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر مورد تقدیر قرار گرفت. این انیمیشن که درباره زندگی حضرت نرجس(س) و به دنیا آمدن منجی آخرالزمان حضرت مهدی(عج) است در موسسه «هفت سنگ» و «سلوک افلاکیان» با سرمایه‌گذاری خصوصی تولید شده است. «جمعیت کشافة المهدی» حزب‌الله لبنان نیز یکی از سرمایه‌گذاران این فیلم است.

این انیمیشن که در طول 8 ماه و با هزینه‌ای کمتر از فیلم‌های انیمیشن مشابه ساخته شده است از نظر کیفیت همتراز با انیمیشن‌های بین المللی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا