برگزیده‌های چهار فصل تئاتر ایران معرفی شدند

ایوب آقاخانی طراح و مدیر پروژه چهارفصل تئاتر ایران و مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری از انتخاب ۹ ایده از ۶ استان کشور در فصل دوازدهم از پروژه‌ی جامع ملی آموزش نمایشنامه نویسی به علاقمندان خارج از پایتخت توسط اعضای هیئت علمی این فصل خبر داد.

اعضای هیئت علمی فصل دوازدهم پروژه‌ی «چهار فصل تئاتر ایران» با عنوان «تئاتر و خرافات در فرهنگ عامه»  متشکل از آقایان شهرام زرگر و دکتر رامتین شهبازی ایده‌های اولیه‌ی این افراد را شایسته‌ی ورود به گام دوم یعنی نگارش نسخه‌ی کامل اولیه دانستند:

علی مقتصدی_ جنزدگان_ اسلامشهر

عدالت فرزانه_ راز درخت مقدس_ اردبیل

عارف مهتاب_ رودررو_ اردبیل

رقیه ارشادی_ سرخور_ فارس

عقیل جماعتی_ خورشید و ماه_ بوشهر

عقیل جماعتی_ تبار خون_ بوشهر

رضا عیسی آبادی_ افساری برای ندانستن ها_ مرکزی

آرزو بهرامی_ اوجوبونوخ_ زنجان

هرمز لاوریان_ دوکو_ بوشهر

این برگزیدگان تا بیستم آذرماه فرصت تحویل نسخه‌ی کامل شده‌ی اولیه‌ی ایده‌ی خود را به دبیرخانه‌ی دائمی پروژه یعنی دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنر‌های نمایشی حوزه‌ی هنری دارند.

همچنین آقاخانی مدیر این پروژه از تصویب نهایی سه نمایشنامه فصل یازدهم پس از طی مراحل نگارش و بازنویسی و اصلاح به شرح زیر خبر داد.

هلن بهرامی _مکاشفه‌ی شب یلدا_ البرز

حامد مهینی_ جوش شیرین_ بوشهر

فرهاد ارشاد_ به روایت مریم_ فارس

این نمایشنامه‌ها به روال دور نوین پروژه‌ی «چهارفصل تئاتر ایران» جهت چاپ در مجموعه‌ی «فصل سفید» که کتاب خروجی‌های پروژه‌ی «چهارفصل تئاتر ایران» محسوب می‌شود توسط آن دفتر به نشر سوره‌ی مهر برای چاپ معرفی شده‌اند. لازم به ذکر است تاکنون ۴ جلد از مجموعه‌ی فصل سفید به انتشار رسیده و بقیه در نوبت چاپ قرار دارند که به زودی به نشر و توزیع خواهند رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا