مهدی امینی خواه: مسئولان باید قدردان سرمایه های فرهنگی کشور باشند

مهدی امینی خواه بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص وضعیت وخیم معیشتی سینماگران گفت: مسئولان باید قدردان سرمایه های فرهنگی کشور باشند؛ آن ها نباید فراموش کنند که اصالت فرهنگی کشور به فرهنگش است! آن ها ملزم هستند به فرهنگیان توجه کنند و این قشر را نادیده نگیرند.

بازیگر فیلم های سینمایی «سندباد و سارا» و «احضار شدگان» افزود: هنرمندان بار فرهنگی کشور را به دوش می کشند. مقصود بنده تنها فعالان سینمایی نیستند و یکایک عزیزانی هستند که در حرفه های نقاشی، خط، مجسمه سازی، موسیقی، ادبیات و… مشغول به کارند.

وی ادامه داد: چطور می توان به امنیت شغلی این قشر بی توجهی بود؟ چطور می شود آن ها را در این وانفسا به حال خود رها کرد؟ بدیهی است که سیاست مدار باید با سیاست گذاری درست در بخش تولید و قانون گذاری با در نظر گرفتن حقوق بیکاری و امنیت شغلی مشکلات عدیده این قشر را رفع کند.

امینی خواه متذکر شد: هنرمندان زیادی این روزها خانه نشین شده و با سختی و مرارت بسیار روبرو هستند. امرار معاش بخش کثیری از هنرمندان با دشواری روبرو است و مدیران فرهنگی باید با نگاه جامع برنامه ریزی داشته باشند و هنرمندان را از وضعیت وخیمی که در آن گرفتار شده اند نجات دهند. ما نباید فراموش کنیم که کشور ما دارای تمدن است و نباید در بخش فرهنگی اش هنرمندانش نادیده گرفته شوند، این حیف است!

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه رشد تولیدات فرهنگی می تواند کمک جدی به هنرمندان بیکار و خانه نشین باشد اظهار داشت: رشد تولید کالاهای فرهنگی و هنری ضمن آنکه به معضل بیکاری هنرمندان پایان می‌دهد می تواند باعث شود تا مردم دیگر به محصولات هنری برون مرزی رجوع نکنند و جذب برنامه های ماهواره ها و فیلم ها و پلتفرم های خارجی نشوند. ما خودمان قطب فیلمسازی و موسیقی منطقه هستیم و باید محصول درست برای ارائه فرهنگ غنی کشورمان داشته باشیم.

بازیگر سریال های تلویزیونی «در قصه ها زندگی می کنند» و «دنگ و فنگ روزگار» خاطرنشان کرد: مسئولان باید فضا را به گونه‌ای مهیا کنند که چرخه فرهنگی کشور بچرخد و از حرکت نایستد. مسئولان باید نگاه بازتری به بخش فرهنگی و هنری کشور داشته باشند و قدردان سرمایه های فرهنگی باید باشند.

منبع: سینماپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا