بیان مصائب حضرت زهرا (س) در کتاب «کشتی پهلو گرفته»

کتاب «کشتی پهلو گرفته» به قلم سید مهدی شجاعی زندگی پر رنج حضرت زهرا (س) را از زبان خود و اطرافیانش بیان می‌کند.

کتاب «کشتی پهلو گرفته» به قلم سید مهدی شجاعی درباره زندگی پر رنج حضرت زهرا (س) پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) است، که با زبان داستانی به روایت مصائب زندگی ایشان پرداخته و وقایع مختلفی را از جمله واقع سقیفه توصیف می‌کند. [جماعت بسیاری در واقعه سقیفه و بعد از وفات پیامبر اکرم (ص) در سقیفه بنی‌ساعده جمع می‌شوند، تا خلیفه را انتخاب کنند.] این کتاب در ۱۴ فصل زندگی پربار حضرت زهرا را از زبان اطرافیانش توصیف می‌کند. فصل اول کتاب از زبان حضرت رسول (ص)، فصل دوم از زبان خدیجه (س)، فصل سوم از زبان خود حضرت زهرا روایت می‌شود. فصل چهارم امیرالمومنین (ع)، فصل پنجم امام حسن (ع)، فصل ششم امام حسین (ع)، فصل هفتم مجدد حضرت زهرا و فصل هشتم حضرت زینب (س) روایتگری می‌کنند.

به ترتیب، فصل نهم فضه، فصل دهم ام کلثوم (س)، فصل یازدهم اسماء، فصل دوازدهم حضرت زهرا، فصل سیزدهم امیرالمومنین (ع) و فصل چهاردهم از زبان آسمان درباره حضرت زهرا روایتگری می‌شود. کتاب «کشتی پهلو گرفته» اولین‌بار در سال ۱۳۶۸ از سوی انتشارات نیستان منتشر شد.

بنابه گفته انتشارات نیستان این کتاب جزو آثار پر فروش در میان نسل‌های مختلف به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب آمده است: ببین دخترم! جان پدرت به فدایت که همه مقدمات ولادت تو قدم به قدم از بهشت تکوین می‌یافت. این را هم باز بگویم که تو اولین کسی هستی، که به بهشت وارد می‌شوی. تویی که بهشت را برای بهشتیان افتتاح می‌کنی. این را اکنون که تو مهیای خروج از این دنیای بی‌وفا می‌شوی نمی‌گویم. این را اکنون که تو اسماء را صدا می‌کنی که بیاید و رخت‌های مرگ را برایت مهیا کند نمی‌گویم. این را اکنون که تو وضوی وفات می‌گیری نمی‌گویم. همیشه گفته‌ام، در همه جا گفته‌ام که من از فاطمه بوی بهشت را می‌شنوم […].

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا