سرتیپی: ایران و روسیه دو فیلم مشترک می‌سازند

تهیه کننده سینمای ایران از توافق برای ساخت دو فیلم مشترک با روسیه خبر داد.
اخیرا نشست «چشم‌انداز تولید مشترک و اولویت‌های ژانر سینمایی در کشورهای بریکس» با حضور نمایندگانی از کشورهای عضو این مجمع در مسکو برگزار شده است. علی سرتیپی، تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما و مدیر پلتفرم که در این نشست حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا گفت: جلسات مختلفی درباره اینکه چگونه کشور های عضو بریکس در حوزه فیلم و سریال با یکدیگر همکاری کنند، همینطور تلاش برای شناخت فرهنگ یکدیگر برای ساخت فیلم های مشترک تشکیل شد. وی افزود: در این جلسات صحبت هایی مبنی بر اینکه چگونه کشورها می‌توانند به یکدیگر کمک کنند تا سینما و زبان آن را در کشور هایشان ارتقا دهند و حقوق مادی و معنوی فیلم ها و سریال هارا رعایت کنند، مطرح شد.
سرتیپی تصریح کرد: این جلسات با حضور فیلمسازان کشورهای مختلف برگزار شد و توافقات خوبی صورت گرفت اما تا نهایی شدن آن باید صبر کنیم ولی بنظرم اتفاقات خوبی قرار است رقم بخورد. این تهیه کننده با اشاره به ساخت چند محصول مشترک در آینده بیان کرد: تصمیم تولید چند محصول مشترک هم گرفته شد که اگر با عملیاتی شدن آنها، درباره آنها توضیح خواهم داد اما اصلی ترین توافقی که انجام شد، بین ایران و روسیه بود که قرار است دو فیلم با همکاری دو کشور ساخته شود.
وی خاطر نشان کرد: کشورهایی مانند برزیل و چین برای ساخت محصول مشترک اعلام آمادگی کامل کردند که در دو ژانر تاریخی و آزاد قرار است ارائه شود و سینمای ایران و ترکیه نیز ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند که ادامه خواهد داشت. گفتنی است گروه بریکس یک گروه بین‌المللی با حضور قدرت های اقتصادی نوظهور مانند برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است که از شهریور ۱۴۰۲ ایران نیز به عضویت رسمی این گروه درآمد.
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا