کدام سریال‌ها در رمضان و نوروز ۱۴۰۳ از تلویزیون پخش می‌شوند؟

تلویزیون هر سال در عید نوروز و ماه رمضان برای مخاطبان خود پخش سریال و برنامه‌های متنوعی را تدارک می‌بیند. امسال نیز برای رمضان و نوروز ۱۴۰۳ سریال‌هایی ساخته شده یا در مراحل تولید هستند. گفته می‌شود، سریال «نون. خ ۵»، «مهیار عیار»، «رستگاری»، «زیرخاکی ۴» گزینه‌هایی برای پخش به روی آنتن تلویزیون هستند.

«مهیار عیار»مجموعه‌ای تلویزیونی است که ساخت آن برای شبکه دو سیما از چندین ماه پیش آغاز شده و قرار است نوروز و ماه رمضان سال ۱۴۰۳ از این شبکه پخش شود. این روز‌ها در شهرک غزالی در حال تصویربرداری است و تاکنون ۷۰ درصد کار پیش رفته است.

«مهیار عیار» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی ساخته می‌شود و قصه آن در دوران صفویه می‌گذرد. این مجموعه در ۳۰ قسمت ساخته خواهد شد که فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی را محمدرضا محمدی‌نیکو به نگارش درآورده است.

«مهیار عیار» یک پروژه تاریخی است که هم لوکیشن‌های زیادی برای آن ساخته شده که حدود ۱۲۰ لوکیشن را در بر می‌گیرد و هم از حضور بازیگران زیادی بهره می‌گیرد که به ۲۶۰ نفر می‌رسند. بخشی از این بازیگران ثابت و بخشی فرعی هستند و تغییر می‌کنند.

متین ستوده به عنوان بازیگر نقش خاتون، بهنام تشکر نقش کلانتر شهر اصفهان، سیامک انصاری نقش داروغه و بازیگرانی همچون صفا آقاجانی، رامین ناصرنصیر، جواد انصافی، آتش تقی‌پور، مهدی حاجیان، بهروز بخت‌آور، جواد کشانی و سهیل نوشادیان دیگر بازیگران این سریال هستند.

کامران تفتی نقش اصلی این مجموعه را بر عهده دارد و داستان درباره راهزنی است که بر اساس اتفاقی که در شهر یزد برایش می‌افتد، پای چوبه‌دار، خواهشی را که دیدار مادرش در آخرین دقایق بوده است، مطرح می‌کند.

جوانمردی برای اینکه راهزن به خواسته‌اش برسد وساطت می‌کند و این اقدام باعث می‌شود راهزن دچار تحول شود و به سمت عیاری بیاید. مهیار یا همان راهزن از مهارت و ذکاوت خوبی برخوردار است و به مرور با مشکلاتی که در شهر اصفهان برای مردم و داروغه و … اتفاق می‌افتد، درگیر می‌شود و هر بار درگیر داستان جدیدی می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «رستگاری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در ۳۰ قسمت در مرکز سیمافیلم تهیه و تولید شده است.

سریال رستگاری

در سریال «رستگاری» که در ۳۰ قسمت تهیه شده است، بیش از ۱۰۰ بازیگر صاحب‌نام ایفای نقش می‌کنند که می‌توان به حمیدرضا هدایتی، علیرضا استادی، رامین راستاد، مهدی سلوکی، رامبد شکرآبی، کاوه سماک‌باشی، افشین سنگ‌چاپ، حسن اسدی، ماشاا… شاه‌مرادی‌زاده، اکبر رحمتی، رضا توکلی، محمدرضا رهبری، سراج مالک، محمود مقامی، نفیسه روشن، پوراندخت مهیمن، سولماز حصاری، ساقی زینتی و… اشاره کرد.

یکی از نکات قابل تامل در سریال «رستگاری» این است که ده‌نمکی برای ساخت این سریال سراغ چهره‌های جدید رفته که قبلا ایفای نقش‌های کوتاه داشتند، اما در این سریال نقش‌های بلند را به‌عهده دارند.

«زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری‌نیا که در سال‌های اخیر همواره نامش به عنوان یکی از گزینه‌های نوروزی نیز مطرح شده، یکی از مجموعه‌های پرمخاطب سیما در چند سال گذشته است که ضمن حفظ جذابیت و روایت وقایع مرتبط با انقلاب اسلامی و تاریخ جنگ تحمیلی در قالب کمدی، با توجه به اقتضائات فرهنگی نیز توانسته یک اثر کمدی پرمخاطب را به نمایش بگذارد. سریالی که تاکنون ۳ فصل آن روی آنتن رفته و مخاطبان آن منتظر پخش فصل چهارم این سریال در رمضان و نوروز ۱۴۰۳ هستند.

سریال زیرخاکی

پیام احمدی نیا بازیگر این سریال در مصاحبه اخیر خود گفت: این روز‌ها درگیر تصویربرداری سریال «زیرخاکی ۴» هستیم که ان‌شاءالله در نوروز و رمضان ۱۴۰۳ روی آنتن خواهد رفت. قرار است از ۲۴ اسفند پخش این سریال آغاز شود و تا شب‌های احیا هم ادامه داشته باشد. بعد از آن شب‌ها هم فکر می‌کنم قرار است فصل تازه سریال «نون. خ» روی آنتن برود.

فصل پنجم سریال کمدی «نون خ»   به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی قرار است با محوریت محیط زیست در ۲۵ قسمت برای نوروز ۱۴۰۴ ساخته می‌شود.

این روز‌ها در سیستان و بلوچستان در حال تصویربرداری هستند.

سریال نون خ

حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی، هومن حاجی‌عبداللهی، سیروس میمنت، مجید یاسر، بیژن بنفشه‌خواه، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، هدیه بازوند، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، ندا قاسمی، ماشاالله وروایی و صهبا شرافتی از جمله بازیگران سریال هستند.

نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی است که از نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک به نمایش درآمد. «نون خ» در اصل مخفف نام نقش اصلی این سریال، نورالدین خانزاده است. تاکنون ۴ فصل از این مجموعه ساخته شده است که در نوروز سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ از شبکه یک و شبکه تماشا پخش شدند.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا