صحبت‌های قابل تأمل مهران رجبی درباره حادثه تروریستی کرمان/ هنرمندان نگران لشکر فحاش فضای‌مجازی نباشند

مهران رجبی بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون ضمن محکومیت حمله تروریستی در کرمان، نکته‌ای قابل تأمل درباره واکنش‌های چشمگیر و گسترده هنرمندان مطرح کرد.

انفجار بمب در مسیر حرکت کرمانی‌ها و سایر هموطنان که برای برپایی مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به سمت مزارش حرکت می‌کردند، موجی از غم و ناراحتی را در بین مردم ایران به وجود آورد، اما این بار واکنش‌ها متفاوت بود.

اگر در ماجرای «غزه» و برخی مناسبت‌های دیگر برخی چهره‌ها به میدان نیامدند و خبری از واکنش نبود، چهارشنبه گذشته ماجرا متفاوت بود چون از همان ساعات اولیه بروز حادثه تروریستی  همه آمدند که   ماجرای فشارِ روانی بر چهره‌ها و حمله «فیک‌نیوزها» و حتی عبارت «نطق‌کشی از هنرمندان» را نیز در پی داشت.

مهران رجبی که همواره به دلیل واکنش‌های منطقه‌ای که نسبت به حوادث داشته از سوی فیک‌نیوزها و برخی افراد دچار توهم تحت فشار بوده، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی  کرمان واکنش قابل تأملی داشت و به خبرنگار تسنیم گفت: بگذارید در وهله اول این اتفاق تلخ را به همه مردم عزیز ایران تسلیت بگویم مخصوصاً کرمانی‌هایی که آمدند سالگردی باشکوه برای سردار دل‌ها برگزار کنند. نکته اینجاست که نباید فراموش کنیم اگر کشوری بخواهد به قله‌های موفقیت دست یابد باید استقلال واقعی داشته باشد و قطعا این استقلال هزینه خواهد داشت که خوب طبیعی است که باید برای رسیدن به این امتیاز هزینه هم پرداخت شود و حادثه غم‌انگیز کرمان را هم بایددر همین زمینه بررسی کرد.

وی افزود: به‌یاد دارم 17 ساله که بودم واقعه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی رقم خورد. حضرت امام خمینی(ره) آن موقع فرمودند «بکُشید ملت ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود.» آن موقع جوان بودم و درک درستی از این جمله پیدا نکردم. شاید الان به قضاوت درست‌تری رسیده‌ام می‌بینم چقدر این جمله حکیمانه است.

رجبی خاطرنشان کرد: ترورها و اتفاقاتی که در راهپیمایی اربعین می‌افتاد را به خاطر بیاورید؛ این اتفاقات همواره موجب بیداری شده است و امروز  نسبت به سال‌های اولیه چقدر این مسیر پررهرو شده است. از سراسر دنیا برای مطهر شدن پا به این مسیر می‌گذارند. کشوری مثلِ عراق که فاقد زیرساخت‌های پذیرایی از میلیون‌ها زائر در دوره‌ای کوتاه اعم از برق، راه، آسفالت و آب لوله‌کشی است؛ امروز حدود 30 میلیون در این مسیر چندین هزار کیلومتری نجف تا کربلا طی طریق می‌کنند و همه جهانیان را متحیر کرده‌اند. این اتفاق می‌افتد به خاطر آن عشقی که به واسطه خون شهدای این مسیر، رقم خورده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون ضمن محکوم کردن دوباره حادثه تروریستی کرمان تصریح کرد:  شما سال دیگر مسیر گلزار شهدای کرمان را ببینید؛ خواهید دید این مسیر پررهروتر خواهد شد. اگرچه امسال تعدادی از هموطنان ما شهید شدند اما سال بعد تأثیر خون این شهدا را خواهید دید که منحصر به هموطنان ما نیست و تردید ندارم از چند کشور دنیا به این مسیر می‌آیند و مزار شهدا را به قدوم خود مزین می‌کنند  تا مطهر شوند.

وی در ادامه گفت: من واقعاً نظاره‌گر اتفاقات قشنگی‌ هستم که در ویدئوهای ارسالی می‌بینم. خانواده‌ای که بعد از این اتفاق پا به این مسیر می‌گذارند و می‌گویند شهادت خانوادگی‌اش لذت دارد و آنها را مستحکم‌تر می‌کند. این جملات پُر از غرور است و کسانی را مأیوس می‌کند که این چنین حوادث جنایتکارانه‌ای را تدارک می‌بینند.

او در واکنش به پیام‌های گسترده همکاران هنری‌اش تأکید کرد: در پی این اتفاقات تلخ اما از یک همگرایی و هم‌افزایی بسیار خوشحالم از اینکه همکاران هنرمندم آرام آرام متوجه واقعیت ماجرا می‌شوند، در پشت پرده چه هیولاهایی وجود دارند که از هیچ جنایتی در حق این مردم ابا ندارند. این مردم ما می‌توانند خود ما هنرمندان باشیم که در آنجا یا خودمان یا فرزندان‌مان یا اقوام‌مان حضور داشته باشند. کسی بمبی را در جایی منفجر کند و این‌ها بی‌هدف‌ترین‌های روی کره‌ زمین‌اند که آتشِ جنایت‌شان می‌تواند جنایت ما و همکاران‌مان را بگیرد.

رجبی درپایان خاطرنشان کرد: بعضاً می‌شنوم همکاری از میان هنرمندان ما به فشار روانی بر روی چهره‌ها یا ناسزای فضای‌مجازی توسط اکانت‌های فیک می‌گوید و می‌نویسد. اصلاً همکاران ما نگران توهین‌های بیگانگان، معاندین و لشکر فحاش فضای‌مجازی نباشند. عزت را فقط از خدای بزرگ طلب کنید و مقدمه عزت این است ما درست ببینیم، درست قضاوت کنیم و جنایت‌های ابرجنایت‌کاران بین‌المللی را محکوم کنیم.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا