از دوپینگ «هاوایی» با میمزی مجدد و ضرب و زور تبلیغات ماهواره‌ای تا کاهش چشمگیر استقبال از سایر کمدی‌های نازل بر روی پرده!

وضعیت گیشه سینماها در هفته اول بهمن ماه بسیار وخیم بود به نحوی که می توان این گونه تعبیر کرد که گیشه سینماها در بهمن ماه نشان از ورشکستگی جدی فیلم ها داشتند.

«هولیا» مرتضی آتش زمزم با فروش تنها یک قطعه بلیت کم مخاطب ترین فیلم هفته گذشته بود؛ «ارثیه فامیلی» حامد رضی نیز تنها ۱۶ قطعه بلیت فروخت تا عنوان دومین فیلم کم مخاطب هفته را از آن خود کند و «اخت الرضا» سیدمجتبی طباطبایی نیز فقط ۲۲ مخاطب داشت!

بر اساس این گزارش و با استناد به آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۸:۳۰ جمعه ششم بهمن ماه «چرا گریه نمی کنی؟» علیرضا معتمدی نیز فقط ۳۲ مخاطب داشت و «سرهنگ ثریا» لیلی عاج نیز نتوانست بیش از ۴۳ مخاطب را جذب سالن های سینما کند.

«آهو» هوشنگ گلمکانی فقط ۱۳۰ نفر را به سینما کشاند و «خورشید آن ماه» ستاره اسکندری نیز فقط ۱۳۹ نفر از جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور را مجاب به حضور در سالن های سینما کرد تا ۷ فیلم گیشه تنها ۳۸۳ مخاطب داشته باشند!

در راستای فروش اندک فیلم ها اثر ارگانی «پالایشگاه» مهرداد خوشبخت فقط ۷۰۸ قطعه بلیت فروخت و «جنگل پرتقال» آرمان خوانساریان ۸۲۵ نفر را رهسپار سالن های سینما کرد.

از سوی دیگر «هاوایی» بهمن گودرزی پیرو تبلیغات مکرر در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان حدود ۲۵۴ هزار مخاطب داشت تا رتبه نخست گیشه هفتگی را از آن خود کند. «هتل» سیدمسعود اطیابی فقط ۱۷۳ هزار مخاطب داشت و «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری نیز ۸۹ هزار قطعه بلیت فروخت تا سومین فیلم پر فروش هفته شود. «فسیل» کریم امینی با ۵۸ هزار نفر مخاطب و «ورود و خروج ممنوع» امید آقایی با ۵۷ هزار نفر مخاطب نیز به ترتیب چهارمین و پنجمین فیلم های پر فروش هفته اخیر شدند.

بدیهی است فروش فیلم ها طی هفته پیش رو و با آغاز جشنواره بین المللی فیلم فجر کاهش چشمگیرتری را تجربه خواهد کرد و مشخص نیست که آیا مدیران سینمایی تدبیری برای بهبود وضعیت گیشه دارند یا همچون گذشته سینما را به حال خود رها خواهند کرد!

از جمع ۴ فیلم در حال اکران مختص کودکان و نوجوانان «بچه زرنگ» با حدود ۶۵ هزار مخاطب پرفروش ترین و «سلفی با رستم» حسین قناعت با حدود ۳۵۰۰ مخاطب کم فروش ترین فیلم این حوزه بود؛ «مسافری از گانورا» و «نارگیل۲» نیز به ترتیب مخاطبانی در حدود ۴۳ هزار و ۱۰ هزار نفر داشتند.

منبع: سینماپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا