اسماعیلی: سرانه یک میلیارد تومانی به فعالیت‌های قرآنی استان‌ها اختصاص می‌یابد+فیلم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص سرانه یک میلیارد تومانی برای فعالیت‌های قرآنی در هر استان خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی دوشنبه شب در حاشیه رونمایی از ۱۴ طرح قرآنی در جمع خبرنگاران درباره میزان افزایش سرانه بودجه فعالیت های قرآنی گفت: سرانه ای را برای فعالیت های قرآنی در نظر گرفته‌ایم که در اختیار میز قرآن قرارگاه شهید آوینی است که به ازای هر فعالیتی که در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم، به همان میزان برای استان ها میز دایر کرده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: میز هنرهای نمایشی، میز هنرهای تجسمی، بحث موسیقی و سرود و در کنار اینها، توجه ویژه به فراگیری آموزه های قرآنی شهرستان‌ها و استان‌ها اتفاق خواهد افتاد.

اسماعیلی ادامه داد: اکنون دو هزار موسسه قرآنی فعال داریم. برای هر استان به همین ترتیب سرانه یک میلیارد تومانی را برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی اختصاص داده‌ایم به ویژه برای قرارگاه شهید آوینی، و امیدواریم منجر به توسعه فعالیت‌های عمومی قرآن در مناطق مختلف شود.

وی افزود: فراگیری روان‌خوانی قرآن را باید در سراسر کشور داشته باشیم و همه دانش آموزان و مردم که عاشق قرآن هستند باید بتوانند قرآن را به راحتی تلاوت کنند. در گام بعدی بحث حفظ قرآن مطرح است. چهار هزار پایگاه قرآنی در مساجد با همت همکارانم در کانون های فرهنگی هنری مساجد افتتاح شده است. یعنی چهار هزار پایگاه آموزش و تلاوت قرآن در اختیار شبکه عمومی جامعه قرار می گیرد.

اسماعیلی گفت: دوستان هدف‌گذاری کرده اند تا سال آینده در همین ایام به ۱۴ هزار پایگاه برسد. این برنامه‌ها باید به روان‌خوانی و حفظ قرآن منجر شود تا به تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن برسیم که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند. ما همه امکانات را برای این موضوع بسیج کرده‌ایم و بالاتر از همه اینها رواج و توسعه فرهنگ و سیره قرآنی و اهل بیت(س) در جامعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جامعه قرآنی جامعه ای است که اکثریت قاطع مردم عامل به دستورهای قرآنی باشند، جامعه ای که در آن اخلاق، ایثار، انجام واجبات الهی و دوری از محرمات و همه اینها در کنار هم یک جامعه آماده تحول و رسیدن به تمدن اسلامی را فراهم می کند و ما از راه گسترش حکمرانی قرآنی در پی تحقق آرمان تمدن نوین اسلامی هستیم.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا