«قهرمانان کوچک» در کتابفروشی‌ها

کتاب «قهرمانان کوچک» به نویسندگی سیده زهرا طباطبایی و تصویرگری امین دریانورد و با موضوع چون استقامت، استواری، ایستادگی، پایداری کودکان و نوجوانان فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی و… روانه بازار شد.
روایت از دلِ حادثه‌ای نابهنگام که برای کودکی فلسطینی رخ داده، از همان دقایق نخست مخاطب را باخود همراه می‌کند. ازنقاط مثبت این کتاب می‌توان به توصیف‌ها و تشبیهات متعدد، قوی و به جا اشاره کرد.
تغییر ناگهانیِ احساس ترس و یأس این کودک به شجاعت، مقاومت و ایستادگی در انتهای داستان که به خوبی به تصویرکشیده شده و حتی در تصاویر کتاب هم به چشم می‌خورد‌ از دیگر نقاط قوت این کتاب است. همکاری، همراهی و مقابله دو برادر در مقابل دشمن نیز از نقاط درخشان و تاثیرگذار کتاب به شمار می‌رود.
این کتاب فرصت خوبی را برای تامل و تفکر خوانندگان آن در هر سن و نژادی را در مورد جنگ و مهارت همدلی با کودکان مظلوم فلسطینی فراهم می‌کند.
کودکانی که امنیت و آرامش مدتهاست از آنها سلب شده و با وجود ظلم و بی عدالتی‌هایی که در حق آن‌ها روا می‌دارند، هنوز کور سوی امیدی در دل این کودکان چشمک می‌زند.
پایداری و سخت کوشی ودفاع آنها از خود، خانواده وطن وآرمان‌هایشان ستودنی است. حتی اگر موثر واقع نشود اما هرچه هست بهتر از نجنگیدن و تن به ذلت دادن است. کتاب قهرمانان کوچک بی‌شک از آن دسته کتاب‌هایی ست که به زودی جای خود را در دل مخاطب پیدا خواهد کرد!
کتاب «قهرمانان کوچک» به قلم سیده زهرا طباطبایی و با تصویرگری امین دریانورد در ۲4 صفحه مصور رنگی توسط انتشارات کتاب جمکران باقیمت 40 هزارتومان به چاپ رسیده و روانه بازارنشرشده است.
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا