توسعه سینما آزادی پس از سه سال محقق شد/بهره‌برداری تا پایان اسفند

رییس سازمان سینمایی سوره از افتتاح سالن های جدید پردیس سینما آزادی همزمان با آغاز اکران‌های نوروزی خبر داد.

پروژه توسعه و تبدیل پردیس سینما آزادی به مجموعه فرهنگی چند منظوره که شامل ساخت سالن‌های سینمایی جدید، سالن سینمایی کودک، شهربازی کودکان و فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی است از ابتدای دی ماه امسال آغاز شده است و تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود. در این طرح ۵ سالن سینمایی با ظرفیت بیش از ۳۲۰ صندلی به مجموعه سینمایی آزادی اضافه خواهد شد تا این پردیس سینمایی به یک کامپلکس فرهنگی ۱۰ سالنه تبدیل شود.

بر همین اساس حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره در گفت‌وگویی در حاشیه بازدید از پروژه توسعه سینما آزادی با اشاره به ضریب اشغال بالای پردیس سینما آزادی گفت: این سینما هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی و دسترسی و هم به لحاظ حافظه تاریخی و نوستالژی جایگاه خاصی در بین مردم دارد. حتی با وجود گسترش پردیس‌های سینمایی در سراسر شهر تهران و چند سالنه شدن تعدادی زیادی از سینماها، همچنان سینما آزادی پیشتاز است و جایگاه خودش را در فروش از دست نداده است.

وی افزود: علاوه بر عملکرد خوب سینما آزادی، اسم این مجموعه همیشه به عنوان یک سینمای مرجع مطرح بوده است. به نوعی می‌توان گفت که سینماداران همیشه چشم شأن به سینما آزادی بوده که چه کار می‌کند. امسال هم که این مجموعه به دلیل بازسازی در اکران‌های مردمی جشنواره فجر حضور نداشت، گویی جشنواره فجر چیزی کم داشت.

رئیس سازمان سینمایی سوره افزود: موضوع توسعه سینما آزادی از سه سال پیش مطرح بود. ما می‌دانستیم که سینما آزادی هم به لحاظ جذب مخاطب و هم فروش ظرفیت بیشتری دارد. به تعبیر برخی دوستان، خاک سینما آزادی طلاست و هر چقدر در سینما آزادی سالن بسازیم باز هم فروش در آن افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به آغاز پروژه توسعه سینما آزادی از دی ماه امسال توسط تیم جدید مدیریت مؤسسه بهمن سبز بیان کرد: این اتفاق به همت مدیریت توسعه منابع و بخش حقوقی و املاک حوزه هنری انقلاب اسلامی، آقایان قره داغی و ملک ثابت رخ داد. ما توانستیم ۴ طبقه تجاری سینما آزادی را که سال‌ها بود از آن استفاده نمی‌شد تهاتر کنیم تا این طبقات بالاخره در اختیار حوزه هنری قرار بگیرد و بتوانیم آنها را بازسازی کنیم. در این ۲ سه سال اخیر مترصد فرصت و منابع برای این کار بودیم که الحمدالله امسال محقق شد.

جعفریان درباره زمان افتتاح سینما آزادی گفت: اگر روند بازسازی با همین سرعتی که پیش آمده به سرانجام برسد، ما می‌توانیم به زودی سالن‌های جدید سینما آزادی را افتتاح کنیم و همزمان با اکران‌های نوروزی ۵ سالن جدید پردیس سینما آزادی مورد بهره‌برداری قرار گیرد. پس از بهره‌برداری از سالن‌ها سینما و کامل شدن دیگر بخش‌هایی که در حال نوسازی و بازسازی است، مراسم افتتاحیه رسمی این مجموعه را اوایل سال آینده برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه توسعه سینما آزادی الگویی برای حرکت مجموعه بهمن سبز به سمت ساخت مجموعه‌های چندمنظوره فرهنگی خانواده محور خواهد بود، گفت: در بازسازی سینما آزادی تلاش کردیم به سمت مجموعه‌های چندمنظوره خانواده محور حرکت کنیم. در این مجتمع یک بخش تجاری برای رفت و آمد و خرید خانواده‌ها وجود دارد. یک طبقه آن ویژه کودکان است تا در کنار خانواده بتوانند از فضای موجود استفاده کنند و یک طبقه دیگر نیز به محصولات فرهنگی، کتاب و انتشارات سوره مهر اختصاص دارد. در مجموع ما تلاش کردیم همه این خدمات فرهنگی را در کنار همدیگر در یک مجتمع به صورت متمرکز در کنار سالن‌های سینمایی توسعه دهیم.

ساخت پردیس‌های فرهنگی چند منظوره خانواده محور برنامه جدید توسعه سینماهای حوزه هنری است. سازمان سینمایی سوره حوزه هنری طی ۴ سال گذشته به نوسازی و توسعه سینماهای خود در ۲ فاز مختلف پرداخته است؛ در فاز نخست ۶۵ سالن سینمای تازه تأسیس و بازسازی شده به چرخه اکران سینمای ایران افزوده شد که شامل ۲۰ سینما در ۱۲ استان با ظرفیت ۱۰۹۴۵ صندلی بود. در فاز دوم این طرح نیز ٨۶ سالن مورد ساخت و احیا قرار گرفته‌اند.

حوزه هنری انقلاب اسلامی با داشتن ۶۲ سینمای فعال در ۲۱ استان کشور با ظرفیت حدود ۲۰۰ سالن نمایش و ۳۳ هزار صندلی هر سال میزبان یک سوم از کل مخاطبان سینمای ایران است.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا