60 سالگی ایرج نوذری؛ بازیگری که به 8 زبان مسلط است

۱۵ ساله بود که تجربه حضور در برنامه‌های رادیویی را در کنار پدرش به دست آورد. ایرج نوذری زاده ۷ اسفند ۱۳۴۲ هنرپیشه، قهرمان کونگ فو و فرزند منوچهر نوذری دوبلور، هنرپیشه، مجری و کارگردان ایرانی است.
ایرج نوذری که مدعی است به ۸ زبان به صورت حرفه‌ای تسلط دارد، نخستین حضور سینمایی خود را در سن 27 سالگی با نقش آفرینی در فیلم «آخرین تلاش» به کارگردانی سیامک اعتمادی تجربه کرده است. اما شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی کاری ایرج نوذری بازی در سریال «مسافری از هند» بوده است. او در 39 سالگی با حضور در این سریال توانست نام خود را در میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. نوذری در دومین کار پرمخاطب خود، سال 1382 در سریال کلانتر نقش آفرینی داشته است. او در این سریال با هنرمندانی همچون بابک نوری، آناهیتا همتی، کیوان محمودنژاد و معصومه آقاجانی همکاری داشت.او در رابطه با تجربه حضور در عرصه بازیگری می‌گوید: پدرم کاملاً مخالف ورود من به عرصه بازیگری بود، چون روحیه من و این صنعت را می‌شناخت. حتی پدرم به دلیل مخالفتی که داشت سفارش می‌کرد که از من در آثار استفاده نکنند و اولین بار است که این را بیان می‌کنم.
از نکات قابل توجه در خصوص او تسلط به زبان‌های سانسکریت، هندی، اردو، اسپانیایی، فرانسوی و انگلیسی است. ایرج نوذری همچنین در کنار حرفه بازیگری، در رشته ورزشی کونگ‌فو نیز دارای سابقه است و هم اکنون ریاست امور بین الملل کونگ فوی ایران را برعهده دارد.او پیشتر در گفتگویی در خصوص اجرای تلویزیونی گفته است که «من از پدرم اجرای درست و جذاب را آموختم اما با این اوصاف اعتقاد دارم که مجری‌گری کار هرکسی نیست. حتماً دانش، پویایی، کارآمدی رسانه‌ای و هنرمندی توأمان به کار می‌آید.»ایرج نوذری در رابطه با تأثیر پذیری از شخصیت پدرش نیز می‌گوید که «منوچهر نوذری همواره به نوآوری و خلاقیت اهمیت می‌داد و کارهای بکر و خلاقانه‌ای انجام می‌داد. همین اتفاق باعث کامیابی این هنرمند شد و به ما هم این خصوصیات ویژه را آموخت. پدرم همواره به من می‌گفت عاشقانه کار کنم که خودش یک عاشق واقعی هنر بود. چرا که همه‌چیز مستتر در عشق بود و عشق مستتر در همه‌چیز.»
فیلم‌های سینمایی لاله، آخرین سرقت، دوستی از جنس آتش، ملودی، عاشق، آکواریوم، این ترانه عاشقانه نیست، رازها، کافه ستاره، باج خور، فریاد در شب، ملاقات با طوطی، اوینار، قهرمان و آخرین تلاش 15 اثر سینمایی او به شمار می‌روند.سریال‌های سارقان روح، باغ بی‌روزنه، ملکوت، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، کلانتر ۳، اغما، ریحانه، کلانتر ۲، کلانتر و سریال مسافری از هند نیز مجموعه آثار تلویزیونی او هستند.آخرین نقش‌آفرینی تلویزیونی ایرج نوذری نیز در سریال «محرمانه» به کارگردانی محمود معظمی مربوط می‌شود. او در سال‌های اخیر در پروژه‌های «مرد نقره‌ای» از محمدحسین لطیفی و شب‌های مافیا نیز نقش آفرینی داشته است.
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا