سهم ۲ درصدی فرهنگ از بودجه ۱۴۰۳ تمدید شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه، جزئیات تخصیص سهم ۲ درصدی فرهنگ از بودجه ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی را تشریح کرد.

داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور، در گفت‌وگو با تسنیم گفت: سهم ۲ درصدی فرهنگ از بودجه ۱۴۰۳ تمدید شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به جزئیات تخصیص سهم ۲ درصدی فرهنگ از بودجه ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: در بودجه امسال پیش‌بینی شده که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند یک تا دو درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را به امور فرهنگی اختصاص بدهند.

او تصریح کرد: در مورد اینکه این مبالغ را چگونه هزینه کرده و صرف چه مصارفی کنند، دولت آیین‌نامه‌ای را تصویب کرده که در چارچوب آن می‌توانند به امور فرهنگی بپردازند.

منظور با بیان اینکه طبق اخبار دریافتی تمام دستگاه‌ها در حال استفاده از ظرفیت این ماده قانونی هستند، گفت: اینکه دقیقاً هر یک از دستگاه‌ها چقدر به این موضوع پرداخته‌اند، نیازمند این است که صبر کنیم تا سال مالی به پایان برسد، گزارش‌های تفریق را دریافت کنیم و مشخص شود که عملکرد این حکم بودجه‌ای چقدر بوده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه این حکم برای سال آینده با تغییری مجدداً تمدید و ابقا شده است، تصریح کرد: تغییر این است که دستگاه‌های اجرایی باید این مبلغ را به یک حساب مشخصی نزد خزانه واریز کنند و توسط کارگروهی که برخی از دستگاه‌های فرهنگی در آن عضو هستند، درباره نحوه هزینه کرد تصمیم‌گیری شود.

منظور در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه‌های انجام شده، تمرکز و انسجام بیشتری در هزینه کرد اعتبارات فرهنگی در سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

منبع: سینماپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا