تجلیل از «محمد ابهری» در اندیشه/ یک فیلم در ارسباران اکران می‌شود

فرهنگسرای اندیشه این هفته میزبان تجلیل از «محمد ابهری» بازیگر پیشکوست سینما و تلویزیون خواهد بود و فیلم «عامه‌پسند» با حضور کارگردان اکران و نشست نقد و بررسی آن در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد. 

این هفته در فرهنسگراهای اندیشه و ارسباران دو نشست برگزار می‌شود. فرهنگسرای اندیشه میزبان تجلیل از محمد ابهری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون خواهد بود و فیلم عامه پسند با حضور سهیل بیرقی کارگردان اکران و نشست نقد و بررسی آن در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

نخستین آیین «یادگار هنر»؛ با محوریت محمد ابهری

در نخستین آیین «یادگار هنر» از بیش از نیم قرن فعالیتِ هنری محمد ابهری، بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر در فرهنگسرای اندیشه تجلیل و تقدیر به‌عمل می‌آید. این مراسم که در روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۸ برگزار می شود، بنا دارد در زمان حیات هنرمندان، از فعالیت‌های هنری اساتید هنر تجلیل به عمل آورد. در اولین آئین، از این بازیگر پیشکسوت که آثار متعددی از او در ذهن و یاد مردم به یادگار مانده است، تجلیل خواهد شد.

ابهری متولد ۱۳۱۷ است که فعالیت هنری را با تئاتر در گروه هنر ملی آغاز کرد و در نمایش میراث اثر بهرام بیضایی در تالار ۲۵ شهریور در آذر ماه ۱۳۴۶ به روی صحنه رفت. بازی در فیلم شهر قصه به کارگردانی منوچهر انور نخستین فعالیت سینمایی اوست.

وی در آثاری چون مجموعه سربداران (محمدعلی نجفی – ۱۳۶۲)، طبل تو خالی (احمد نجیب زاده – ۱۳۶۲) مجموعه‌ی تلویزیونی بوعلی سینا (کیهان رهگذار – ۱۳۶۴) دادستان (بزرگمهر رفیعا – ۱۳۷۰)، سریال کوچک جنگلی (بهروز افخمی – ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۶) به ایفای نقش پرداخته است.

این مراسم با مشارکت «سینما گفت‌وگو» و با حضور جمعی از هنرمندان سینما، همکاران و خانواده‌ وی همراه خواهد بود.

تجلیل از «محمد ابهری» در اندیشه/ یک فیلم در ارسباران اکران می‌شود

نمایش و نقد فیلم «عامه‌پسند» در فرهنگسرای ارسباران

فیلم سینمایی عامه‌پسند به کارگردانی سهیل بیرقی در ششصد و نهمین نشست باشگاه فیلم فرهنگسرای ارسباران به نمایش در می‌آید و پس از آن نقد و بررسی می‌شود.

فیلم سینمایی عامه‌پسند ساخته سهیل بیرقی یکشنبه -۲۰ اسفندماه- ساعت ۱۸ در ششصد و نهمین نشست باشگاه فیلم فرهنگسرای ارسباران به نمایش در می‌آید. پس از آن با حضور سهیل بیرقی (نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان)، آنتونیا شرکا (منتقد)، زهرا اردکانی‌فرد (تحلیلگر زنان و سینما)، کورش جاهد (کارشناس مجری) و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود.

این فیلم داستان زنی خانه‌دار و میان‌سال در آستانه شصت سالگی است که وقتی می‌فهمد همسرش به شکلی حقارت‌بار به او خیانت کرده، تصمیم می‌گیرد با برگشتن به شهر زادگاه خود، شیوه زندگی خود را تغییر دهد، اما تغییرات او چندان عامه‌پسند و مورد تایید مردم نیست.

عامه‌پسند محصول سال ۱۳۹۸، تکمیل سه‌گانه‌ سهیل بیرقی درباره زنان جامعه است که فاطمه معتمدآریا به همراه هوتن شکیبا و باران کوثری نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا