آخرین وضعیت پرونده الک بالدوین؛ مسئول اسلحه فیلم به ١٨ ماه حبس محکوم شد

مسئول اسلحه فیلم «زنگار»، هانا گوتیرز رید، که با قراردادن گلوله واقعی در اسلحه الک بالدوین در سال ٢٠٢١ منجر به مرگ تصویربردار این اثر، هالینا هاچینز، شد، به حداکثر مجازات ١٨ ماه حبس محکوم شد.
گوتیرز رید، مسئول اصلی سلاح فیلم «زنگار»، به دلیل مقصر شناخته شدن در تیراندازی مرگباری که در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ موجب به قتل‌رسیدن هاچینز توسط بالدوین شد، به یک سال و شش ماه زندان محکوم شد.هیئت منصفه در ماه مارس غفلت گوتیرز رید را علت مرگ هاچینز اعلام کرد و او را به قتل غیرعمد متهم کرد. قاضی مری مارلو سامر گفت که گوتیرز رید به هیچ وجه احساس پشیمانی از خود نشان نداده است.پس از اینکه گوتیرز رید که از ششم مارس در بازداشت بود به دادگاه آورده شد، با خانواده هاچینز ابراز  همدردی کرد و اعلام کرد از اینکه رسانه‌ها به این شکل با این تراژدی برخورد کردند و او را یک هیولا توصیف کردند، بسیار ناراحت است.قاضی به گوتیرز رید گفت: «شما مسئول اسلحه بودید؛ کسی که مابین یک سلاح امن و سلاحی که ممکن است منجر به مرگ شود، قرار دارد. شما به تنهایی یک سلاح امن را به سلاحی مرگبار بدل کردید. خانم هاچینز می‌توانست زنده باشد، شوهرش، شریک زندگی‌اش را در کنارش داشت و پسر خردسالش مادرش را از دست نمی‌داد.»

گوتیرز رید قبل از اعلام حکم گفت: «وقتی همکاری با فیلم «زنگار» را شروع کردم، جوان و بی‌تجربه بودم ولی کارم را تا جایی که میتوانستم جدی گرفتم. با وجود کمبود وقت و نیرو، در شرایط دشوار، نهایت تلاشم را کردم. هیئت منصفه مرا به خاطر این تراژدی وحشتناک گناهکار می‌داند. این موضوع از من هیولا نمی‌سازد.»قبل از محاکمه، قاضی صحبت‌های جوئل سوزا کارگردان فیلم که با شلیک گلوله از ناحیه شانه زخمی شده بود را شنید. صحبت های مادر و خواهر هاچینز که آرزو داشتند چنین اتفاقی رخ نمی‌داد از طریق ویدئوی ضبط شده از اوکراین در دادگاه شنیده شد.دادستان طی دادگاه اظهار داشت که خانم گوتیرز رید هیئت منصفه را به دلیل اینکه خواهان حداکثر مجازات برای او شدند، احمق خطاب کرده است. او اظهار داشته که قاضی دارای قدرت و نفوذ است و بدون شواهد، حکم داده و رشوه گرفته است.

وکلای گوتیرز رید نیز گفتند که توجه اغراق‌آمیز به این پرونده از سوی عموم باعث شد که او بیش از هر متهمی تاکنون متحمل بار سنگینی از طرف رسانه‌ها شود و حتی تهدید به مرگ نیز شده است.آنها مدعی شدند که گوتیرز رید در این تراژدی یک قربانی است زیرا تهیه‌کنندگان فیلم زمان کافی برای تمرکز بر کارش به او ندادند. البته این ادعا توسط تهیه‌کنندگان در طول دادگاه رد شد.دادگاه بالدوین که درخصوص اتهام قتل غیرعمد اظهار بی‌گناهی کرده بود نیز در ماه جولای برگزار می‌شود و احتمالا علیه او اعلام جرم نخواهد شد.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا