نگاه هنرمندانه مردمی در «وعده صادق در آیینه هنر» محک می‌خورد

رییس سازمان بسیج هنرمندان بیان کرد در رویداد «وعده صادق در آیینه هنر» قصد داریم ببینیم که مردم هنرمند ما با چه نگاهی به «وعده صادق» نگاه می‌کنند.

نشست خبری رویداد ملی «وعده صادق در آبینه هنر» روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت با حضور آرش زینال خیری رییس سازمان بسیج هنرمندان در سالن جلسات سازمان بسیج هنرمندان دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد.

آرش زینال خیری در ابتدای نشست درباره این رویداد توضیح داد: رویداد «وعده صادق در آیینه هنر» به نیت سرداران شهید زاهدی و رحیمی که در سفارت ایران در سوریه به شهادت رسیدند، تدارک دیده شده است. بسیج هنرمندان خانه همه هنرمندان است و مبارزه با دشمنان با زبان هنر نیز بخشی از کار ما است و کاری جهادی می‌خواهد. این رویداد برای شخص و سازمان خاصی نیست و متعلق به همه دغدغه‌مندان کشور است و برای قدردانی از زحمات سبزپوشان کشور رقم خورده است.

وی با بیان اینکه ایران اولین کشوری است که با ظالمان در حال مبارزه است، گفت: ما در رویداد «وعده صادق» قصد داریم ببینیم که مردم هنرمند ما با چه نگاهی به «وعده صادق» نگاه می‌کنند. همچنین قصد داریم پیشرفت و رشد کشور را در قالب‌های هنری به منصه ظهور بگذاریم تا مردم در جریان و اطلاع‌رسانی قرار بگیرند.

زینال خیری تصریح کرد: تا جایی که بتوانیم اردوهای پیشرفته‌ای خواهیم داشت تا دوستان تحلیل‌گر و هنرمند این موارد را در قالب‌های متنوع به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به تمدید رویداد تا سوم خرداد، در توضیح بخش‌های این رویداد بیان کرد: قالب‌های هنری رسانه‌ای رویداد «وعده صادق» در گرافیک متحرک، متن ادبی کوتاه، عکس نوشته، کاریکاتور، شعر، سرود، تصویرسازی و پوستر و حروف‌نگاری است. همچنین، بخشی ویژه برای جشنواره اضافه کردیم که در سه رشته شعر، ادبیات داستانی کوتاه و پوستر مختص سرداران شهید زاهدی و رحیمی در سفارتخانه ایران در سوریه در نظر گرفتیم که جداگانه به این شخصیت‌ها پرداخته شود.

رییس سازمان بسیج هنرمندان تصریح کرد: هر هنرمندی که اثر بفرستد، از نظر ما مهم است و قدردان آنها هستیم اما به رسم جذاب‌تر شدن و با محتواترشدن رویداد، با داوری آثار، از چند اثر با ارایه جوایز قدردانی می‌کنیم. بر این اساس، در هر بخش رویداد، نفر اول و دوم و سوم داریم و بخش ویژه نیز جداگانه است. همچنین، آثاری که برگزیده شوند در قالب چاپ و نمایش آنها حمایت خواهند شد تا مسیرشان هموار شود.

وی بیان کرد: بعد از عملیات «وعده صادق»، خیلی از تفکرات جهانی جابه‌جا شد و خیلی از اتفاقات به دست دانشجویان در حال حاضر در حال رقم خوردن است.

زینال خیری در ادامه گفت: درباره «وعده صادق» هر چقدر کار کنیم کم است، چراکه این عملیات‌، سیلی کوچک و تنبیهی برای صهیونیست‌ها بود که در سوریه عزیزان ما را به خاک و خون کشیدند. این اولین‌بار در طول تاریخ است که ایران عظمتش را با چند موشک نشان می‌دهد و این اتفاق بسیار حائز اهمیت است و ما امیدوارم عظمت این اتفاق با زبان هنری توسط مردم درک شود.

وی بیان کرد: اگر این واقعه لایه‌برداری شود متوجه می‌شویم چه اتفاقی افتاده که در آمریکا و اروپا نیز خیزش‌هایی را از سوی دانشجویان شاهد هستیم. وقتی ایران این کار را انجام داد چنین نمود وسیعی داشت که همگان را آگاه کند.

زینال خیری در پایان تاکید کرد: نگاه ما به «وعده صادق»، فقط تسلیحاتی و نظامی نیست، چراکه بعد از «وعده صادق» ما بود که دنیا پای کار آمدند. بنابراین ما نیز می‌خواهیم نگاه هنرمندان را در این حوزه‌ها شاهد باشیم.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا