بازهم اما و اگر در آمار فروش فیلمها/ آیا واقعا فروش فیلمها در بهار94 افزایش داشته است؟

مجله فرهنگی «هفت راه»- گروه سینما: روز گذشته در شرایطی رشد 25 درصدی فروش فیلم‌ها در گیشه بهار توسط سینماشهر اعلام شد که سیستم مکانیزه این موسسه فروش دو فیلم سینمایی را در سال گذشته محاسبه نکرده و به طور مشخص به فروش تهران و شهرستان هیچ اشاره‌ای ندارد.

543049kolah11_orig

به گزارش “هفت راه” به نقل از فارس، روز گذشته سینماشهر آمار فروش فیلم‌ها در بهار 94 را اعلام کرد و تاکید داشت که در بهار امسال با فروش قابل توجهی مواجه بودیم و افزایش 25 درصدی فروش را شاهد بودیم .اگر نگاه دقیقی به فروش مکانیزه فیلم ها که در سایت سینما تیکت دیده می شود داشته باشیم خواهیم دید این سایت که براساس فروش مکانیزه سینماها آمار فروش را اعلام می کند از 10 فیلم اکران شده در سال 93 به 8 فیلم اشاره کرده (تا زمان تنظیم گزارش) و دو فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و فیلم «دربست آزادی» در این سایت دیده نمی شود. در هیچ کجای سایت مشخص نشده است که اعلام آمار مربوط به تهران است یا شهرستان تنها به این عنوان «فروش کلی فیلم ها» بسنده شده است . با یک جمع ساده می توان دید که 8 فیلم اکران شده در این سایت به فروش 9 میلیارد و 613 میلیون و 263 هزار تومان است محاسبه می شود این درحالی است که در سال گذشته تعداد زیادی از سینماها به سیستم مکانیزه متصل نبودند .

در سایت های دیگر اگر توجه داشته باشیم خواهیم دید که فروش تهران فیلم ها (آنچه دفاتر پخش اعلام می کنند) به رقم نزدیک به 10 میلیارد تومان می رسیم و اگر شهرستان فیلم ها با توجه به تعدد سالن‌های سینمایی 6 میلیارد و 20 میلیون تومان (به صورت تقریبی) محاسبه شود. با این جمع سرانگشتی چگونه ممکن است که سینما شهر فروش سینماها در سال گذشته را 11 میلیارد و 737 میلیون و 374 هزار و 200 تومان اعلام کند و این رقم از کجا استخراج شده است. اگر ملاک سایتی است که فروش مکانیزه را اعلام می کند که این سایت رقم 9 میلیارد و 613 میلیون و 263 هزار تومان را (بدون احتساب آمار دو فیلم) نمایش می دهد.

در شرایطی که فروش فیلم ها در تهران و شهرستان به رقمی بالغ بر بیش از 16 میلیار تومان رسیده است و در بهار امسال رقم 15 میلیاردی اعلام شده نسبت به سال گذشته با کاهش فروش 1 میلیاردی در سینماها را شاهد بودیم.با ارایه این آمار و ارقام از سوی سینما شهر و اعلام دفاتر و سایت‌های دیگر هنوز هم در فروش فیلم ها ابهام وجود دارد و نمی توان آمار دقیقی را استخراج کرد باید دید شورای صنفی نمایش چگونه به وعده خود برای اعلام فروش فیلم‌ها تحقق می‌بخشد و آیا شورا از سیستم مکانیزه استفاده می‌کند. در شرایطی که ممکن است برخی از فیلم ها در این سیستم دیده نشوند یا روش دیگری اتخاذ خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا